batman ve 15 yaşında katledilen vicdan ve insanlık

#1
Batman Çayı'nda geçen hafta cesedi bulunan ve 4 aylık hamile olduğu belirlenen 15 yaşındaki Hatice Daşlı'nın ailesi tarafından öldürüldüğü ileri sürüldü.

Alınan bilgilere göre, geçen hafta Batman Çayı'nda cesedi bulunan ve yapılan otopsisinde 4 aylık hamile olduğu ortaya çıkan Hatice Daşlı'nın 14 yaşında zorla evlendirildiği, bir yıl evli kaldıktan sonra ailesinin yanına döndüğü öğrenildi.

Hatice Daşlı'nın daha sonra tecavüze uğrayarak hamile kaldığı gerekçesiyle ailesi tarafından öldürüldüğü ileri sürüldü. Polisin yaptığı soruşturma sonucunda gözaltına alınan Hatice Daşlı'nın dedesi G.D. ile amcaları H.D ve E.D. ise cinayeti işledikleri iddiasıyla tutuklanarak cezaevine konuldu


http://www.firatnews.com/index.php?rupel=nuce&nuceID=73328

anf'yi araştırdım.. başkaca haber bulamadım.. ben bulamamış da olabilirim.. en son haberlerde olan buydu.. oysa katledilen genç kızın defni gerçekleşti bununla ilgili bir haber olmalıydı..

öncelikle anf'yi bu duyarsızlığından dolayı kınıyorum ve kürt özgürlük mücadelesi içinde hala etkin olan erk-ek egemen mantığı da kınıyorum.. kadın devrimi olmadan., insanlığın içinde bir devrimci gelişim yaratılamacağına ve toplumsal değişimin sağlıklı olamayacağına bir kere daha inanıyorum..

gündemde çok daha etkin ve "önemli" olgular olabilir.. ama., bir haber aktarımı bile yapılamaz mı?..

oysa.. bu konuda., kürt halk devrimi duyarsız değil.. aksine duyarlı..
batman belediye başkan yardımcısı gülistan akel bu konuda duyarlı davranmıştır..

Yaşanan olayın vahşet olduğunu belirten Akel, “Ortada katledilmiş kimsesiz bir kadın cesedi var. Hastane yönetimiyle görüştük. Henüz cenazeyi almak için kimsenin müracaatı olmamış. Yakınları tarafından müracaat olmazsa biz kadın kurumları olarak cenazeye sahip çıkacağız.” dedi.

Artık kadınların şiddet ve katliamlarla anılmadığı bir dünya gerçekliğinden hareket ederek mücadelelerini devam ettireceklerini belirten Akel,
Batman belediyesi olarak iki kadın kurumuyla bu olayı takip edeceklerini söyledi.

Selis Kadın Danışmanlık Merkezi ve Hevi Umut Kadın Atölyesi ile bu olayı takip edeceklerini belirten Akel “Yaklaşık bir hafta önce Batman çayında ölü olarak bulunan ancak dün kimliği açıklanan bir kadın katliamı ile karşı karşıyayız. Bizim açımızdan özellikle kadın katliamlarına karşı mücadele yürüten kurumlar açısından vahim ve acı bir olay. Kadın kurumlarımızın olayla ilgili dünden beri girişimleri başladı. Netleşen bir durum var katledilen H.D. adlı 15 yaşında bir kadın var. Ve cenazesi hala Batman bölge devlet Hastanesi morgunda bekletiliyor. Son aldığımız bilgilere göre henüz cenaze talebi olmamış. Biz kadın kurumlarımız ile birlikte bekliyoruz. Aile tarafından bir girişim gerçekleşmediği zaman bu kadının sahipsiz olmadığını özellikle kadın adına girişimimizin devam ettiğini belirtmek gerekiyor. Gerekirse biz cenazesini sahipleneceğiz. Defin işlemlerine katılarak orada bulunacağız.” şeklinde konuştu. (cihan)

Töre kurbanı kızın cenazesi hastanede bekletiliyor

kürt özgürlük mücadelesi içinde.; kadın konusunda., bunca duyarlı ve ısrarlı politik açılımlara pratiklere ve özel uygulamalara karşın.. erk-ek egemen mantığı hala direnmektedir..

mardin-batman gibi kadın sorunlarının ve töre cinayetklerinin yoğun olduğu bölgelerde kadın seçilmişler ve politikacılar üzerinde yoğunlaşılması kadının etkin olması için her türlü işlevin yapılması demekki hala yeterli değilmiş..

olayı basite almamak gerekir..
sınıf mücadelesi., emekçiler., etnik sorunlar vs. elbette bunlar önemli zeminler..

ama.; bir toplumsal algıda.. 15 yaşında daha metobolojik cinsel anlamda bile ergin olamyan., bir dişinin cinsel meta/mal gibi birine verilmesi., sonra yaşadığı şiddet sonrası ailesine sığınması ama aile içinden aynı cinsel/nesne olarak kullanılması ve bunun sonucu hamile kalmasının suçunun bu genç kıza yüklenmesi ve katledilmesi basit bir olay değildir..

bu genç kız.. katledilmeyi hak edecek ne yapmış olabilir..??

iğrenç ama "meşru" görülen erk-ek mantığı ile bakarsak.; korunmak amaçlı geri geldiği kendi ailesinde diyelimki., "kuyruk salladı ve ailenin iki "değerli delikanlı"sını cinsel olarak kışkırttı.. bu iki it de cinsel olarak bundan faydalandı.. ortaya bu durum çıktı..

15 yaşında bir canlıyı sorumlu tutuyorsan., diğer iki iti bundan nasıl ayırıyorsun.. eğer ahlak töre gibi değerleriniz varsa.. önce o iki iti öldürün.. sonra ahlak-töreden bahsedin..
ben., tecevüze uğradığı için nadiren öldürülen öldürülmeyen ama satılan eşek hikayelerini bile çok duydum.. hatta keçisine tecevüz etti diye bir genci vuranı da duydum.. mahkemede namusumu temizledim demiş..
bunlar uç örnekler gibi durabilir.. ama topluma bir bakın.. hem d een ilerici!! olan kesimine bakın.. aynı mantalitenin "yumuşak-örtülü" versiyonlarını göreceksiniz.. böylesi bir bilince sahip., hatta genetik özellik olmuş bir toplumdan devrim adına çıkacak olan bellidir..

ermeni katliamı denilir.. sosyal-siyasal hatta ekonomik sonuçları üzerinden insanlık dışı tanımlar yapılır.. elbette hepsi doğru ve gerekli ama asıl öze inilmez..
ermeni katliamının en iğren özü ermeni kadınlarla ilgili olandır.. tecavüz satma el koyma vs. ÖZ BUDUR...

ermeni katliamını en iyi tanımlayan politik cümle nedir diye sorduğunuzda ben şu örneği veririm..

ermeniler hak etti.. a... koduk.. a..s...tik.. işte herşeyi açıklayan cümleler bunlardır..
mülkiyetçi sermaye sistemlerinin özü budur.. işe anamızla başlamışlardır.. ilk olarak inannayı "hal" emiş yerine marduk "koymuş"lardır.. zeus koymuşlardır..

biz insanlık olarak.; daha "ana"mızın hesabını bu erk-ek lerden sormamışız sınıfların hesabını soracağız öyle mi?
sınıf erk-ekleri gelir.. bir kere daha anamızla ilgilenir..

erkek olmaktan utanıyorum.. her dakika utanıyorum.. içimdeki ölmemiş erk-ekten de utanıyorum.. hala dilimde var hala bilincimin bir kıyısında sinsice var..
istediğim kadar ahkam keseyim.. bir yerde fışkırıyor.. bir yerden sırıtıyor..
ben farkındayım..
bu hallerimden dolayı.; önce insanlıktan sonra kadından özür dilerim..
anlayın.... yontulmaya çalışan bir odunum..


 
#2
Çok düşündürttün.
Kız çocuğu annesine gelir ve durumu
anlatır, anne böyle böyle. Annesi de
ona yapabileceği en büyük erk-ekliği
yapar: "Sus kızım, el duyar, ne der".
O da susar.
düşün uzay çağında bir ayağımız;
ham çarık, kıl çorapta olsa da biri.
düşün, olasılık, atom fiziği..
ve bizi bizlikten çıkaran amansız fitne
.
 
#3
....Kız çocuğu annesine gelir ve durumu anlatır, anne böyle böyle. Annesi de ona yapabileceği en büyük erk-ekliği yapar: "Sus kızım, el duyar, ne der".
O da susar.
düşün uzay çağında bir ayağımız;
ham çarık, kıl çorapta olsa da biri.
düşün, olasılık, atom fiziği..
ve bizi bizlikten çıkaran amansız fitne.


sondan başlayayım..
bizi bizlikten çıkaran amansız fitne nedir??? bu sorunun yanıtını bulmak ve yanıtlamak zorundayız...
Annesi de ona yapabileceği en büyük erk-ekliği yapar: "Sus kızım, el duyar, ne der".

el., al., baal.. erk-ek tanrıdır.. bu kelimenin tanımsal içerik serüveni de ilginçtir.. her toplumda farklı bir "serüveni" olsa da., öz olarak hepsinde aynıdır..

ana fikir., ana mal., ana kara., ana vatan., her şeyin anası.,
senin arkanda dayın var., vs. givi söylemler., tarihin derinliklerinden gelen bilinç direnmesidir..

kimse.; bir şeyin anası derken ifade ettiğini., bir şeyin babası olarak tarif etmez.. babalara geldik., babaladık.. gibi "eylem biçimleri ama sahşiplik egememlik baskı eylem biçimleri ile ifade eder. çünkü hem tarihsel anlamı budur hem de işlevi budur..

dayı(kadının erkek kardeşi bir anlamda yine ana yerine sayılır).. koruyucu olarak ifade edilirken., amca burada "yabancı"dır...

en iyisi tarihsel köklere inip açıklayayaım..

el-al-baal ortadoğu erk-ek tanrıya geçişin adıdır.. sahip., koca anlamına gelir..
fırtına yağmur tanrısı iken baş tanrı "olmuştur".. her bölgede bu"serüveni" ilginçtir..

örneğin babilde tanrıları marduk., şamurat(semiramis) oğludur.,sonra kocası olmuştur.. baal(sahib) ... inanna da iştar olmuştur..

aynı hikaye tevrat(ve versiyonları incil-kuran)da da vardır..
adem ile havva varken.. habil kabil vardır.. insan soyu nerden devam etti..!!!

grek mitolojik hikayelerinde de bu vardır.. oıdupus budur..

kadın.; iştar.; olmadan önce., "düzen" kadın üzerinden açıklanırdı.. "ne oldu ise" her şey değişti.. anlatımlar., bilinçdeki kodlar değişti..

"önce ana"dır.. sonra karı olur.. semiramis/şamurak/inanna vs. adları ile baal-marduk karısıdır.. "ığul"ları tammuz ile evlenir iştar olur.. tammuz., babası mardukun yerini almıştır.. onunla aynıdır..

dkkat edilirse., bu "an"dan sonra kadın tanrıca(venüs) heykelleri doğurganlığı ile simgelenen bir kadındır.. işin bu yanı hiç sorgulanmaz.. yani kadın neden böyle simgelenmiş., hangi toplumsal değişimlerin sonucu vs. sorgulanmaz..

simgelerinden bir gül iken diğeri penteğramdır.. gül bağlılığıkadının edilgenliğini anlatırken., pentegram aynı zamanda şeytanı yani lilith'i tanımlar.. burada hala isyan eden kadındır..

daha çok ilginç örnekler verebilirim.. her birini erk-ek bilimi dışında incelersen çok ilginç şeyler yakalanır.. bu konuda evelyn red.. kadının evrimi pavel yayınları okunmasını tavsiye ederim..

erk-ek olmuş kadınlara bakarak bu tarihsel egemenlik mantığının cinsel sınıflaşmadan çıkmadığı iddia edilir.. bir yanı ile doğrudur..

toplumsal yaşam içindeki üretim faliyetlerinin üzerinde yaratılan egemenlik amaçlıdır.. ama bu sonucu elde edebilmek için., belirli bir sosyal-siyasal-ekonomik hukuk ve işleyişi yaratman gerekir..
yoksa., üretim faliyetleri biçimi(tarım-avlanma-toplama-teknik gelişim vs.) değildir.. bu gelişmelerin illaki bu sonuçları yaratması gerekmez..

eğer bu(erk-ek) hukuk ve zeminleri yaratılamaz ise., üretim faliyetleri biçimlerinde ne kadar gelişme olursa olsun bu hegomanya yaratılamaz..
yaratılması için "sahip"(baal) olma zorunluluğu vardı.. işte ilk sınıfsal ayrım burada başladı dişi/kadın alta ittirilirken., en önemli üretim olan çocuk.. baal sahipliğine verildi.. erkek olarak dişinin yanında ana olan dayı bu toplumsal görevini terk etti.. sahip/baba oldu.. yani ilk mülkiyeti oldu.. ve bu mülkiyet/soy üzerinden mülkiyetsel birikim başladı.. haliyle bunun., hukuksal-siyasal hegomanik birikimleri başladı.. buna uygarlık deniliyor..
 
#4
onurumuzu kurtaran insanlık hareketleridir..

batmanda yetişmiş bir gonca gül olan., hasret daşlı.. daha açmadan., hayvanlara yem edildi.. daha 17 bile olamadan solduruldu.. ve yaşamdan koparıldı..

bu haberi ilk duyduğumda kahrettim. ilk defa duymu olduğum bir şey olduğundan değil. batman da olması ve defnedilmesi biçimine ve "ummadığım".. yerlerden haber ve yorum olarak sunuluş biçimine kahrettim.. çok öfkelendim.. kabüllenemedim.. kendime izah edemedim..

neyseki insanlık onurunu sahiplenecekler varmış.. biraz da deği. bir hayli geç oldu ama olmamasından iyidir..

Diyarbakır'da bulunan 11 kadın kurumu geçtiğimiz günlerde Batman'da öldürüldükten sonra cesedi Batman Çayı'na atılan ve Diyarbakır Yeniköy Mezarlığı'na kefensiz olarak defnedilen Hasret Daşlı olayını protesto etmek amacıyla 5 Nisan Özgür Yurttaş Derneği önünde bir araya geldi. BDP Diyarbakır Milletvekilli Nursel Aydoğan'ın da bulunduğu çok sayıda kadın, "Kadın kırımına karşı başkaldırıyoruz" yazılı pankart taşıyarak, "Kadına uzanan eller kırılsın" şeklinde slogan attı. Yeniköy Mezarlığı'na kadar yürümek isteyen kadınların önü polisler tarafından kapatıldı. Kadınlar bunun üzerine gruplar halinde ara sokaklardan Yeniköy Mezarlığı'na yürüdü.
...

diyarbekir/amed milletvekili nursel aydoğan..

önce bir kadın.. sonra., bursa/yenişehirden bir türk.. ve kürdistanın kalbi amed'de.., ortak özgürleşme mücadelesinde kürtlerin bağrına bastığı bir kadın ve türk..

nursel arkadaş ellerinden öperim..
.....................................................................

ben hasret daşlı
tanrının emri ile cennetten kovulan lilith
mezopotamyada marduk tarafından "el" konulan inanna..
1915 de sabiha gökçen yapılan ermeni kızı
ve 2012 de tecavüz edilip katledilen hasret daşlı

ben.; kadın.. ben.; ezilmişliklerin dibi.. ve hatta başlangıcı
ben.; erkekk öfkelerinin söndürüldüğü nesne
ben.; erkek isteklerinin söndürüldüğü araç
ben.; satılan meta..
ben.; erkek öfke kelimelerindeki nokta ve virgül.. iken
ananı.... a..ına .. bacına..
mecliste utanılacak bir organ sahibi..

ben tanrının yeryüzne yolladığı lanet ve kirlilik..

ben yeri geldiğinse meta yeri geldiğinde namus..

ben nazımın mülkü olan yanak..

benim adım yok..
 
Üst