CorelDraw Nedir?
Coreldraw vektörel nesne tanımlı bir grafik programıdır. her istediğiniz nesneyi (kare, daire, elips, yıldız, yada bir fotoğrafı v.b.) istediğiniz boyuta getirmenize olanak sağlayan ve windows95 e geçişle ortaya çıkan çok amaçlı tasarım programıdır. bu geçişten önce Banner adında bir program olarak bilinir.
Vektör Nedir ?
Coreldrawdaki vektör anlayışı şu şekildedir. Bir düzlem üzerinde noktalama ve ya doğrulardan oluşan şekillerin koordinat sistematiği ile kodlanıp bu kodlamalardan çıkan nesne veya nesne topluluğunu çeşitli formatlara çevirerek bizlere geniş bir çalışma alanı sağlayan mantıktır. Biraz daha açmak gerekirse; coreldrawdaki vektör mantığını iki şeyle daha kıyaslayabiliriz. 3D grafiklerde bir nesnenin uzay boşluğundaki kapladığı alan ve bu alandaki farklı bakış açılarından bakılarak görünmesini sağlayan bir mantık varken diğer ikicisi ise image (pixel) yani tonlu çizimlerde (fotoğraflar, jpg, gif, tiff formatları) bir düzlem üzerindeki kareleme mantığı hakimdir. Yani nasıl bir cetvelin en küçük birimi cm veya mm ise image da en küçük birimleri pikseldir. Tek nokta ve tek renktirler. Elimizde 150'ye 200 piksel boyutlarında bir resim varsa, o resimde toplam 150x 200= 30000 piksel bulunuyor demektir. Ekran çözünürlüklerinde de 800x 600, 1024x 768 gibi terimlerin kullanılması da bu sebeptendir.coreldraw yaptığımız bu iki tanımdan bağımsız olarak tamamıyla bir düzlem üzerindeki noktalamalar ve doğrulamalardan ortaya çıkan bir çalışma alanıdır.
Çalışma Mantığı
Coreldraw çalışma mantığını anlamak kavramak için çok az geometri bilgisi ve biraz da matematik bilgisi olması yeterli olur sanırım. Öncelikle yapılacak olan çalışma hakkında bazı gerekli olan temel geometrik şekillerin düşünüle bilmesi ve bunların hesaplanabilmesi gerektiğini düşünüyorum. Geometrideki dairelerin tanımı şöyledir ve bu tanım coreldrawda da aynı şekildedir. Sonsuz adet noktadan oluşan çemberlere daire denir. Ya da geometrideki bir karenin tanımını yapmak gerekirse dört kenarı bir birine eşit olan ve dört noktadan oluşan düzlemlere kare denir. Coreldrawda da mantık ayındır ve çalışılacak olan şekillerin hepsi geometrik şekilleri kullanılarak elde edilmesinden kaynaklanan bir "doğru", "düzlem" ve "koordinat" mantığı hakimdir.
Örnek verecek olursak yukarda da bahsettiğimiz gibi vektörlere belirli şekiller vererek bu şekillerin bir biri ile olan kombinasyonlarının kullanımından ibarettir. ve bu kombinasyonların değişik formatlara çevrilerek elde edilen çalışmaların baskı, kalıp, ve şablonların oluşumunu sağlayan bir program mantığıdır.
Coreldraw vektörel nesne tanımlı bir grafik programıdır. her istediğiniz nesneyi (kare, daire, elips, yıldız, yada bir fotoğrafı v.b.) istediğiniz boyuta getirmenize olanak sağlayan ve windows95 e geçişle ortaya çıkan çok amaçlı tasarım programıdır. bu geçişten önce Banner adında bir program olarak bilinir.
Vektör Nedir ?
Coreldrawdaki vektör anlayışı şu şekildedir. Bir düzlem üzerinde noktalama ve ya doğrulardan oluşan şekillerin koordinat sistematiği ile kodlanıp bu kodlamalardan çıkan nesne veya nesne topluluğunu çeşitli formatlara çevirerek bizlere geniş bir çalışma alanı sağlayan mantıktır. Biraz daha açmak gerekirse; coreldrawdaki vektör mantığını iki şeyle daha kıyaslayabiliriz. 3D grafiklerde bir nesnenin uzay boşluğundaki kapladığı alan ve bu alandaki farklı bakış açılarından bakılarak görünmesini sağlayan bir mantık varken diğer ikicisi ise image (pixel) yani tonlu çizimlerde (fotoğraflar, jpg, gif, tiff formatları) bir düzlem üzerindeki kareleme mantığı hakimdir. Yani nasıl bir cetvelin en küçük birimi cm veya mm ise image da en küçük birimleri pikseldir. Tek nokta ve tek renktirler. Elimizde 150'ye 200 piksel boyutlarında bir resim varsa, o resimde toplam 150x 200= 30000 piksel bulunuyor demektir. Ekran çözünürlüklerinde de 800x 600, 1024x 768 gibi terimlerin kullanılması da bu sebeptendir.coreldraw yaptığımız bu iki tanımdan bağımsız olarak tamamıyla bir düzlem üzerindeki noktalamalar ve doğrulamalardan ortaya çıkan bir çalışma alanıdır.
Çalışma Mantığı
Coreldraw çalışma mantığını anlamak kavramak için çok az geometri bilgisi ve biraz da matematik bilgisi olması yeterli olur sanırım. Öncelikle yapılacak olan çalışma hakkında bazı gerekli olan temel geometrik şekillerin düşünüle bilmesi ve bunların hesaplanabilmesi gerektiğini düşünüyorum. Geometrideki dairelerin tanımı şöyledir ve bu tanım coreldrawda da aynı şekildedir. Sonsuz adet noktadan oluşan çemberlere daire denir. Ya da geometrideki bir karenin tanımını yapmak gerekirse dört kenarı bir birine eşit olan ve dört noktadan oluşan düzlemlere kare denir. Coreldrawda da mantık ayındır ve çalışılacak olan şekillerin hepsi geometrik şekilleri kullanılarak elde edilmesinden kaynaklanan bir "doğru", "düzlem" ve "koordinat" mantığı hakimdir.
Örnek verecek olursak yukarda da bahsettiğimiz gibi vektörlere belirli şekiller vererek bu şekillerin bir biri ile olan kombinasyonlarının kullanımından ibarettir. ve bu kombinasyonların değişik formatlara çevrilerek elde edilen çalışmaların baskı, kalıp, ve şablonların oluşumunu sağlayan bir program mantığıdır.