TKP/ML'den tasfiye edilen hizipçi grubun yoz pratikleri

#1
Hizipçi-tasfiyeci güruh parti değerlerini yok saymaya ve ayaklar altına almaya devam ediyor.
TKP/ML içerisinde yaşanan hizipçi faaliyetler sonrası partide tasfiye edilen darbeci güruh TKP-ML (tire) olarak Avrupa merkezli faaliyetlerine devam etmekteydi.
Geçtiğimiz günlerde ATİK-YDG ismi altında Almanya'da düzenlenen gençlik ve sanat şöleninde parti değerlerini ayaklar altına alan, parti şehitlerini değersizleştiren bir pratikte bulundular.
Yetiş Yalnız ve nice şehit fotoğraflarının asılı olduğu salonda kültürel ve ahlaki yozlaşmanın son noktası olan hareketlerde bulundular.
İşte o şenlik:
Hizipçi faaliyetlere karşı yaşasın parti birliği! Bütün devrimci kamuoyu bu pratikleri teşhir ve mahkum etmelidir! (t.me/haberkaypakkaya)
 
#2
@habersosyalist şu anda hizipçi, darbeci vs güruh dediklerinizle daha düne kadar yoldaştınız.
Ben 20 küsür yıl yedikleri içtikleri ayrı gitmeyenlerin bugün selam sabahı kesmiş olmalarını anlamakta zorlanıyorum.
Bahsettiklerim iki farklı kanatta yer alıyorlar ve bireysel olarak iyi niyetlerinden şüphem yoktur.

Konuya hakimsin, bilmek istediğim birkaç nokta var.
Rojavada gerillası bulunan kesim hangisi?
Y. Demokrasi gazetesi ''darbeye'' maruz kalan çevreye yakın bir yayın organımıdır?
Gerilla kimden yana, ne tavır aldılar?

Saygılarımla
 
#3
@habersosyalist şu anda hizipçi, darbeci vs güruh dediklerinizle daha düne kadar yoldaştınız.
Ben 20 küsür yıl yedikleri içtikleri ayrı gitmeyenlerin bugün selam sabahı kesmiş olmalarını anlamakta zorlanıyorum.
Bahsettiklerim iki farklı kanatta yer alıyorlar ve bireysel olarak iyi niyetlerinden şüphem yoktur.

Konuya hakimsin, bilmek istediğim birkaç nokta var.
Rojavada gerillası bulunan kesim hangisi?
Y. Demokrasi gazetesi ''darbeye'' maruz kalan çevreye yakın bir yayın organımıdır?
Gerilla kimden yana, ne tavır aldılar?

Saygılarımla
Rojava grubu tavrını hizipten yana koydu, Türkiye'de özgür g. yayın grubu Avrupada ATİK-YDG bu çizgide. Yeni Demokrasi ise evet darbe sonrası yayın hayatına başlayan gazete. Yayın organları karşıda kaldığı yeni bir gazete ile devam ediyor. Dersim kırsal grubu ise yine hizibe karşı tavır alan kesimden, yani rojava ile bağı yok.
 
#5
Gerillanın her 2 tarafa dağılmasına ragmen esas alınması gereken gerçek ve en samimi güçtür.
Bu nedenle ben şahsen her iki tarafıda dost güçler olarak değerlendiriyorum.
Rojava-TİKKO ile Dersim-TİKKO düşüncelerinde samimidir.
20 yıldır beraber aktif olan insanların şimdi birbirlerine selam dahi vermemeleri üzücüdür.
Düşmanlaştırmamak gerekir. Üzücü bir sonuç.
 
#7
öncelikle görüntü üzerinden başlayayım.. gerçekten akıl almaz bir şey.. komünist olan ve öncelikle insan olan hiç bir kişi dansöz olayına olumlu ya da hoş görü ile bakmamalıdır.. çünkü aleni kadını meta olarak sunan bir ahlak/gelenek ve pazarlama olayıdır..
yinede.; bu olayın lokal bir hata mı? yoksa hareketin olurunu alan bir olay mı? netleştirmek gerekir.. yani.; bu konuda muhatap merkezin bir söylemi(savunma-eleştiri-özeleştiri) var-yok araştırmak gerekir.. bilen-bulan varsa aktarsın..

geleyim şu sözlere..
Rojava grubu tavrını hizipten yana koydu, Türkiye'de özgür g. yayın grubu Avrupada ATİK-YDG bu çizgide. Yeni Demokrasi ise evet darbe sonrası yayın hayatına başlayan gazete. Yayın organları karşıda kaldığı yeni bir gazete ile devam ediyor. Dersim kırsal grubu ise yine hizibe karşı tavır alan kesimden, yani rojava ile bağı yok. (habersosyalist)

rojava gurubu dediğin kimler?.. ayrıca.; rojava gurubu tanımlamasının içeriği nedir? rojava ile bağı yok derken ne? ifade ediliyor..

rojava gurubu diye bir tanım ben duymadım.. rojava bölge adı.. ama rojavada bazı "guruplar" var.. örneğin.: ypg/pyd.. qsd vs. vs. yine rojavada süren ve işleyen mücadeleye/devrime enternasyonalist destek sunan gruplar da var..

demem o ki.;
1- rojava gurubu derken bunlardan hangilerini tanımladın.. tümünü mü?..
2- rojava gurubu tanımında bulunanların bir hareketin kendi iç ayrışmasında tavır alma hakları/yetkileri olur mu? olur ise kriterleri ne olur ve bu kriterler ayrılanlardan birine taraf olmak şeklinde mi? yoksa ideolojik/pratik duruş zeminlerinde mi?.. örneğin.: ayrışan a kanadı rojava sürecinde bulunmaya (....) nedenlerle karşıdır., kürt devrimcilerini milliyetçi sayıyordur.. vs. vs. haliyle sadece rojavada bulunan kürt siyasi hareketleri değil., diğer var olanlar da bu kesime ya karşı ya da mesafeli olur.. mesafeli olmadıklarının eksik ve zaaflarını tartışırlar..
3- en önemlisi.: Dersim kırsal grubu ise yine hizibe karşı tavır alan kesimden, yani rojava ile bağı yok. burasını anlayamadım.. "bağı yok" derken neyi? ifade ediyorsun.. orada varlığı yok.. orada bulunmayı doğru bulmuyor.. oradaki gelişmelere(mücadele-çizgiler vs) ve guruplara karşı..

bu sorularıma gelecek yanıtlara göre değerlendirme yapabileceğim.. çünkü konu ile ilgili verilerim yetersiz bu anlamda.; eksik-hatalı haksız eleştiri ya da destek sunmak istemiyorum..
 
#8
Suat abi bildiğim kadarıyla izah edeyim.
TKP/ML çatısı altında bir ayrılık yaşandı. Bu ayrılık Avrupa ayaklı bir bölünme diye anlatılıyor, ne derece dogru bilemiyorum.
Etkinliğinde dansöz oynatan grup meşru yapılanmadan ayrılan grubun etkiliğinde çekilmiş bir karedir.
TKP/ML meşru yapılanmaya bağlı bir gerilla grubunun Dersimde faal olduğu söyleniyor ve bu grup meşru partiye bağlı haraket ettiğini duyurdu.
Fakat Rojava'da savaşan TKP/ML gerilla grubu meşru partiye sırt çevirip Avrupada gelişen ayrılıkçı gruptan yana tavır koydu ve bu gerilla grubu kendisini ROJAVA-TİKKO diye tanımlıyor.
Yani Dersim ve Rojava olmak üzere 2 ayrı gerilla birliği farklı yönlerde tavır aldılar.
Meşru yapılanmanın duyurduguna göre ayrılıkçı grubun ülkede etkisi yok denecek kadar az, Avrupa ayagı çok güçlü.
Merkezi yapının ise Avrupa ayagı çok zayıf, ülkede güçlüymüş diye anlatılıyor.
 
Son düzenleme:
#9
Suat abi bildiğim kadarıyla izah edeyim.
TKP/ML çatısı altında bir ayrılık yaşandı. Bu ayrılık Avrupa ayaklı bir bölünme diye anlatılıyor, ne derece dogru bilemiyorum.
Etkinliğinde dansöz oynatan grup meşru yapılanmadan ayrılan grubun etkiliğinde çekilmiş bir karedir.
TKP/ML meşru yapılanmaya bağlı bir gerilla grubunun Dersimde faal olduğu söyleniyor ve bu grup meşru partiye bağlı haraket ettiğini duyurdu.
Fakat Rojava'da savaşan TKP/ML gerilla grubu meşru partiye sırt çevirip Avrupada gelişen ayrılıkçı gruptan yana tavır koydu ve bu gerilla grubu kendisini ROJAVA-TİKKO diye tanımlıyor.
Yani Dersim ve Rojava olmak üzere 2 ayrı gerilla birliği farklı yönlerde tavır aldılar.
Meşru yapılanmanın duyurduguna göre ayrılıkçı grubun ülkede etkisi yok denecek kadar az, Avrupa ayagı çok güçlü.
Merkezi yapının ise Avrupa ayagı çok zayıf, ülkede güçlüymüş diye anlatılıyor.
Arkadaş durumu özetlemiş, zaten ayrılan grup tkp-ml ismini kullanıyor genelde rojava ve avrupa üzerinde yoğun faaliyet içerisindeler. Rojava grubu derken kastettiğim partiden ayrılan rojava gerilla grubudur, farklı bir örgüt değil.
 
#11
Legal alana yansıyan bölünme ortaya aynı isim farklı örgütlenmeler çıkardı.
Yeni Demokrasi ve Özgür Gelecek adlı iki farklı yayın bulunmakta.

Özgür Gelecek Avrupa ve Rojava ağırlıklı aktif olan, hizipçilik yaparak ayrılan hareketin çizgisine sahip yayın.
Yeni Demokrasi ise hizipçilikten sonra asıl kurumun mecburi olarak yayınladığı gazete.

http://www.partizanmlm8.net/kamuoyu...-evrimi-devletle-isbirligi-ve-ihbarcilik.html

http://www.partizanmlm8.net/partizandan-devrimci-demokrat-ve-ilerici-kamuoyuna-aciklama.html

http://www.partizanmlm8.net/avusturya-partizandan-aciklama.html

http://www.yenidemokrasi6.net/gazet...ikti-tarihten-geliyor-gelecege-yuruyoruz.html

http://www.yenidemokrasi6.net/bir-f...-kampanya-ve-topraga-gomulmus-dort-silah.html
 
Son düzenleme:
#12
açıklamalar için teşekkürler... okuyup., araştıracağım.. bu arada şahsımın genel düşüncelerini belirteyim..

tkp ml - tikko 68 kuşağı olmakla birlikte., gerek kuruluş süreci ve gerek ise kuruluş nedenleri ve zeminleri üzerinden bakıldığında., 68 kuşağından daha fazlasını içerir..
68 kuşağı.: temelinde m-l çizgisi olmasına karşın yoğun olarak "kemalist" zihniyet taşırdı.. bu anlamda aydınlanmacı-cumhuriyetcilik üzerinden vatanseverlik anlayışı devletçi yan taşırdı.. bu arızayı menderes dönemi öncesi kemalist dönem olarak sollaştırmaya çalışırlardı.. radikal çizgisel pratikleri ve dünya genelindeki gelişmeler ile birlikte bu arıza tedavi olmadı ama geriye düştü ve radikal devrimci yan öne çıktı.. bu "yol"da gerçekten başarılı oldular ve bu başarı 78 sürecine taşındı.. pek dikkat edimez ama.; 68 süreci sevrimci mücadelesi sadece fiziksel olarak tasfiye değildir.. bu tasfiye daha gizli ve dondurucuda bekletilmiş olarak zihniyet olarak da olagelmiştir.. o dönemler kimse sorgulamazdı.. bir yanda lenin-mao-che-ho amca vs. diğer yanda kemal yan yana.. bu garabet durum es geçildi.. radikal yan gelişirken bu zeminde kemalizm tasfiye edilmedi aksine takılı kaldı..
bence.: sistemli-proğramlı bir süreç işletildi ve tasfiye işleri merkezden yapıldı.. altta radikal taban yukarıda tasfiyeci kurmaylar.. bunu itiraf edenlerden biri oğuzhan müftüoğludur.. kitabında var..
78 sürecinde.; radikal yan sivil faşistlerle oyalanırken devlet kenarda kaldı.. bu arada karaoğlan sosyal demokrasi vs. adı altında radikal sol radikal olmayan sol üzerinden buraya eklemlendi.. 80 darbesi ile proğram tamamlandı ve türkiye solu yeniden 60 formatına(devletçi-kemalist amaa m-l) döndürüldü..

tkp ml bu sürecin dışında değil ama çok farklıdır..
ciddi anlamda keskin! maocu!! ama aslen kemalist ve en önemlisi ajan bir yapı içinden kopma bir harekettir ve bu anlamda çok önemlidir.. böylesi bir yapıdan kopuş ciddidir.. kopanlar bana göre en iyi vicdanlı ve inanmış devrimcilerdir.. kopuş çok hızlı ve keskin oldu ama süreci kısa oldu.. yine de.. bu hareket darbe sonrasında ayakta kalabildi.. dersim alanında takılı kalması bir handikaptı.. hem örgütlenme anlamında hem de zihniyet anlamında..
örgütlenme anlamında dersim etiketi bu hareketi alevilik-kürtlük arasında sıkıştırdı.. deletin dersim katliamı ve sonrası havuç ve sopa süreci zaten dersim tanımlı bir kişilik yaratmıştı.. alevi ama solcu.. alevi ama kuruluş temellerinde osmanlıyı devam ettiren sunni-hanefi devlete "laik" kemalizm üzerinden bağlılık.. bu bağlılık havuç-sopa olduğu için travmalı.. kürtler ama alevilik üzerinden kürtlükten uzak durmak ve alevi kimliğini etnik kimlik yapacak kadar şaşırmak.. bu da havuç-sopa işleridir.. haliyle tkp ml bu durumdan olumsuz etkilendi..

78 süreci içinde doğan ama 68 içinde yer almış olan bu hareket için aslında ara süreç hareketi demek daha doğrudur.. 72 kuruluş olduğu için darbe ile biten 68 süreci hareketi değil ama 78 hareketi de değil çünkü 78 süreci aslen 74 sonrası sayılır..
bu durum.. sistemin yönelimini de etkiledi..
sistem.: 68 kuşağının radikallerini kanla tasfiye ettikten sonra solu biraz rahat bıraktı ama kemalistler ve burjuva demokratları üzerinden alan açarak bunu yaptı.. dersim üzerinde ise devlet denetimindeki alevilik olarak taban üzerinde çalışınca örgüt iki farlı zemin üzerinde kaldı.. örgüt radikal ama taban farklı.. elbette her şey sistemin istediği gibi işlemez.. 76 sonrası taban hızla radikalleşti.. üst yapı denetleyemez hale geldi.. sistem.; iç ayrılıklarla yapıları radikaller., "normaller" ve legalistler olarak ayrıştırmayı başardı.. bu süreç içinde aynı durumu tkp ml de yaşadı ama bir farkla.. ayrışmalar çok açık ve çatışmalı yaşandı.. yani ajan çalışmaları anlamında diyorum ama kim ajan kim değil konusu ayrıdır.. zaten ajanlıktan daha çok işleyiş anlamında bir işleyiş oldu.. örneğin.: dersimde yaratılan taban kişiliği haliyle örgütsel yapıya da yansıyacaktı.. bu durm objektif ya da sunjektif olabilir ama olumsuz yansıyordu..

toparlarsam..
türkiye solunun tkp ml dışındaki hareketler üzerinde işletilen proğram ile tkp ml üzerinde işletilen biraz farklıdır.. çünkü ne olursa olsun buradaki sistem açmazı kürtlük olayı idi.. bu zeminlerde bir gelişme olur ise sıkıntılı olacaktı.. olmasın diye diğer radikallere yönelindiği gibi yönelinmedi.. kimse ilgilenmemiştir.. örneğin.; türkiye solunda üst kademelere yükselmiş ve aktif militan anlamında bir ermeni olmamıştır.. ama bu harekette vardı.. orhan bakır takma adını kullanması ya da kullanmak zorunda kalması diyeyim.. ilginçtir.. buradaki asıl ilginçlik.; ohannes bakıryan üzerinden sistemin ermeniliği işlememesidir.. aklıma mustafa suphinin eşinin durumu geldi.. hem 15 ler ağıdında yok.. ki., en ağır zulmü yaşayandır.. ayrıca tkp gibi bir örgüte kendi adı(maria) olarak değil de bir müslüman adı olarak kayıt olmak z<orunda kalması..
yani.; tkp ml aslında ne? örgütüdür..

dersim bölge ağırlığından dolayı alevi mi?.. yoksa kürt mü?.. adı komünist parti ama ordusunun tanımında köylü de var.. hadi halk kasdedildi diyelim.. hangi halk.. türk mü? kürt mü? ne?.. türkiye solu bu noktada netti!.. türk halkı.. ama devlet tanımı olarak türk enisite olarak değil diyerek işi yırttılar!!.. tkp ml nin böylesi yırtma olayı zordu.. aleviliğin öne çıkmasına neden oldu.. 80 sonrası zaten tümü halledildi.. halledilmeyenler devrimci sol ve tkp ml idi.. ha bir de pkk vardı ama ilk zamanlar dikkate alınmıyordu.. devrimci sol dhkp ye evrilirken aslında nereye evrildi ortada.. tkp m ise kendi özgünlüğü ve özgün zeminlerinden dolayı ds gibi halledilemediği için bunları yaşıyor ve yaşayacaktır.. bu hem olumlu hem de olumsuzluktur.. olaya nasıl yaklaşır., nasıl kavrar ve nasıl müdahale edersen., olumlu yan öne çıkar ya da olumsuz sistemden yana yan gelişir..

bana göre.. sistemin türkiye solu üzerindeki proğramı aksamalara rağmen işliyor.. legalistleşmeden tut., devletçi-kemalist sol olma yolunda ilerliyorlar.. tkp ml bu anlamda sıkıntılı bu da benim için olumlu yan..
bu anlamda.: ayrışmalarda kaba taraf olmaktan çok.. oturup geçmişten bu yana ne eksik., hatalı., zaaflı ve bunlar nasıl çözümlenir düşünmeliyiz.. özellikle taban noktasında..

ödp olağan üstü kongre yaptı..? neden? yürümedi mi?.. bu haliyleçok yanlıştı da yeni bir yapılanma mı? gerekti?.. yanıt hikaye.. malzeme aynı.. kafa aynı.. kılavuz karga aynı.. ama değişim gerekiyor-muş.. bu konuda yazacaklarım var..
 
#13
Legal alana yansıyan bölünme ortaya aynı isim farklı örgütlenmeler çıkardı.
Yeni Demokrasi ve Özgür Gelecek adlı iki farklı yayın bulunmakta.

Özgür Gelecek Avrupa ve Rojava ağırlıklı aktif olan, hizipçilik yaparak ayrılan hareketin çizgisine sahip yayın.
Yeni Demokrasi ise hizipçilikten sonra asıl kurumun mecburi olarak yayınladığı gazete.

http://www.partizanmlm8.net/kamuoyu...-evrimi-devletle-isbirligi-ve-ihbarcilik.html

http://www.partizanmlm8.net/partizandan-devrimci-demokrat-ve-ilerici-kamuoyuna-aciklama.html

http://www.partizanmlm8.net/avusturya-partizandan-aciklama.html

http://www.yenidemokrasi6.net/gazet...ikti-tarihten-geliyor-gelecege-yuruyoruz.html

http://www.yenidemokrasi6.net/bir-f...-kampanya-ve-topraga-gomulmus-dort-silah.html
Kivre açıklamaları lütfen olduğu gibi kopyalayarak buraya yapıştırman daha saglıklı olacaktır çünkü ilgili siteler belli bir süre sonra yasaklanacağı ve farklı bir isimle yoluna devam edeceği için erişilmez olacaktır. Tarihe not düşmek adına bu tür içerikleri alıntılayarak buraya asmanda fayda var.
 
Üst