Türk Solu nedir? Türk Solunun DNA'sına resimli bir örnek!

#2
türk(iye) solu, dünya ölçüsünden bakınca gayet de enternasyonalist, kozmopolit bir olgudur. sosyal-şoven etkiler azdır. ukkth derler. tkpyi dışlarlar. aralarında bir sürü kürt, zaza, ermeni var. zaten bitmekte olan alevi mahallelerindekiler de dersimlidirler. zatem yukarıdaki facebook payalsimini paste ettigin meczup vatandas da türk değil dersimli gibi gorunuyor.
turkiyedeki bu enternasonalizmi, fransa'nın vatan savunmasinin etkisinde gerceklesen paris komünü süreci ile polizer ve maurice thorez komünizmi anlayisiyla, enver hoca arnavutluğu, çin ve sovyet yurtseverligiyle karşılaştırın, vakti zamanında itayan bayrağıyla faaliyet yapan italyan komünist vb dolu örnek var.
söz genetik bağlardan açılmışken. çözüm süreci'nde bi kısım yetkili abiler daha net konuşuyordu, "biz otonomiyi taktik amaçla savunuyoruz ioksa uzun vadeli amacımîz bağımsız kürdistan" diyorlardı ama siz bilmezsiniz ya da bilmezden gelirsiniz.yani bi öyle bi böyle, ama kendi aralarında da gayet de kürt milliyetcisi bi anlayıs ortaya cikıyor. tabi sadece batıdaki kürtlerin cogunlugu degil dogudakolerin dahi cogunlugu bagimsiz izmir'e vizeyle girme gibi bi plani olmadigi ve kürt nüfusu (ve nüfuzu) henuz doğu akdenize çökmeye yetmediği için özerklik, halklarin kardesligi diye geziyorlar. desem ne dersiniz.
 
#3
ayrıyeten: "türkler, artık kendi kaderini tayin etsin, kürt illeri çıkarlarımıza ters, yatırım yapiyoruz ama karşiligini alamiyoruz, asketlerimizi öldüruyorlar, biz de artik orayı komple terk edeceğiz. doguda referandum yapacagiz, nüfusun %50den fazlasi kendine kürt diyorsa orayi terkedecegiz" deseler ne dersiniz.
 
#4
cino arkadaş.. seni anlamaya çalışıyorum.. yani... cin misin cino'musun.. yazdığın iki mesaja bakıyorum.; tepkisellik mi?.. yoksa cin olup çarpma işlerimi?..
çünkü.; sapla saman karışmış..
türk(iye) solu, dünya ölçüsünden bakınca gayet de enternasyonalist, kozmopolit bir olgudur. sosyal-şoven etkiler azdır. türk yazıp., iyelik ayrıştırması yapıyorsan.; enternasyonalizmden bahsedemezsin.. enternasyonalizmde sosyal şöven etki az olmaz.. varsa.. az da olsa enternasyonalist değil demektir.. türkiye solu., alman-fransız vs. solu tanımları aslında yanlıştır ama ortam ve bilinçlerinden dolayı bir yöre/bölge olarak kullanılabilinir ama.. bilindiği ve bildiğin gibi bu tanımlar(türkiye solu) ulusalcılık olarak kullanılıyor.. yani vatan demek isteniliyor.. vatan dediğin yerde asla enternasyonalizm olamaz..
u.k.k.th ilkesi wilson ilkesinden farksızdır.. her ulus kendi kaderini tayin etmelidir derken.; lenin ve wilson aynı şeyi söyler.. devlet kurabilirler.. amaaa diye eklerler.. şu-şu-vs-vs. şartları varsa.. ve o şartları da uluslar değil., ilkeyi ortaya atan güçler belirler ve tarihte öyle de oldu.. hadi wilson emperyalist.. ya lenin.. polonya-finlandiya için olur dedi ama gürcistan-ermenistan-ezerbaycan-vs. için nolamaz-nayır dedi..

turkiyedeki bu enternasonalizmi, fransa'nın vatan savunmasinin etkisinde gerceklesen paris komünü süreci ile polizer ve maurice thorez komünizmi anlayisiyla, enver hoca arnavutluğu, çin ve sovyet yurtseverligiyle karşılaştırın, vakti zamanında itayan bayrağıyla faaliyet yapan italyan komünist vb dolu örnek var. yanlıştan örnek olmaz..
paris komünğü olayında marksizm yoktur.. zaten o dönemde marksizm diye bir şey yoktu.. olan maks ise paris komününü devrim olarak görmedi ve üretici güçler tezine göre bu olaylar kaçınılmaz olarak burjuva devrimine hizmet eder dedi.. çünkü tarihsel süreç burjuva devrimi aşamasında imiş.. ayrıca.; paris komünü yaratıcıları olan anarşistler-blanqistler enternasyonali kuranlardır ama bu onları enternasyonalist yapmaya yetmiyor.. aydınlanmacı/kapitalist modernite etkisindeki "sol" olarak onar da nasyonalistiler haa.. diğerlerine göre., az biraz enternasyonalizm etkisi taşırlardı..

yani.. demem o ki.; aynen doğrudur.. 180 lerin avrupa "solu".. fransız parlamentosunun solda oturan burjuvaların zihinsel etkisinde idiler ve vatan-millet derlerdi.. diğer saydıklarında bu anlamda kapitalist modernitenin sokma aklı ile komünisttiler.. elbette o aşamadaki bilinç anlamında yarattıkları doğrular ve sahip oldukları aksik-yanlışlar bütünüyle değerlerimizdir.. ama.. dönüp eleştirmeyi bileceğiz.. günümüzde de devam eden yanlışı olumlamak adına buradan örnek vermeyeceğiz..
sovyet yurtseverliği!!!! ben anlayamadım... sovyet dediğin devlet mi?.. vatan mı?.. devlet se bir komünst devlet sever mi?.. vatan ise., sovyet "vatanı" dışında kalan topraklar ne? oluyor.. anlayacağın... biz devrimi vatan-tapulu toprak için mi? yoksa toplum için mi? yapacağız..

bir şeyi daha sorayım.. yanıt alayım ki., ön yargı ile yaklaşmayayım..
ukkth derler. tkpyi dışlarlar. bunu anlayamadım.. u.k.k.th. demek ile tkp nin dışlanması bağını kuramadım.. tkp dediğin ulusal bir hareket mi? oluyor..

gelelim hutbenin asıl mevzusuna.. (sen sordun.. bak ben yanıtlıyorum.. yanıtıma eleştiri getirirsin.. ama.. ben de sordum.. dilerim yanıtlarsın..)
söz genetik bağlardan açılmışken. çözüm süreci'nde bi kısım yetkili abiler daha net konuşuyordu, "biz otonomiyi taktik amaçla savunuyoruz ioksa uzun vadeli amacımîz bağımsız kürdistan" diyorlardı ama siz bilmezsiniz ya da bilmezden gelirsiniz.yani bi öyle bi böyle, ama kendi aralarında da gayet de kürt milliyetcisi bi anlayıs ortaya cikıyor. tabi sadece batıdaki kürtlerin cogunlugu degil dogudakolerin dahi cogunlugu bagimsiz izmir'e vizeyle girme gibi bi plani olmadigi ve kürt nüfusu (ve nüfuzu) henuz doğu akdenize çökmeye yetmediği için özerklik, halklarin kardesligi diye geziyorlar. desem ne dersiniz.
çözüm süreci sıkıntını anlamak için çok şey sormam gerekiyor ama ben burayı es geçiyorum..şu yetkili abiler olayına geleyim.. çünkü bu tarz bir yaklaşım.; hem ahlaki değil., haliyle hemi de yapıcı değil..

öncelikle yetkili abiler kimler ve ne zaman nerede demiş belge sunacaksın.. ben şimdi beş bilinmeyenli şıkları olmayan bir soruya nasıl yanıt vereyim..
hiç kimse(kürt siyasalından).. biz aslında takiye yapıyoruz otonomi derken çaktırmadan devlet kuracağız demedi ve demez de.. yani bunu., cinler yakalasın-kullansın diye açık ifade etmez.. olabilir.. öyle der ama aslında amaç başkadır.. devlet istemiyoruz diyen ve bunu ideolojik temelleri ile sunanlar belli.. sen ben samimi bulmuyorum dersin.. seni anlarım.. açık olarak devlet isteyenler de belli.. ben de bunların bazılarını samimi bulmuyorum.. biliyorsun-bilmiyorsun.. devlet isteyen kürt siyasal hareketleri var ve çoğu sistem ile ilişkili.. garip ama böyle..

ama siz bilmezsiniz ya da bilmezden gelirsiniz. demişsin de bak ne bildiğimi açıkladım.. ayrıca.; kürtlerin.. bağımsız ya da bağımlı kürdistan isteme hakkı var.. beraber yaşadıkları sistem yok sayıyor ise.. ve beraber yaşadıkları toplumlar ve özellikle solcuları yok sayıyor ise.. haliyle var sayan bir efendi seçme hakları vardır.. ben böyle olmaz derim ama yok olarak yaşamaya devam edin diyemem.. demem için de.; var oldukları kabul eder., var olma mücadelelerini en önde sahiplenir ve güven verirsem.. haliyle gelin birlikte özgürleşelim demiş olurum.. ayrı devlete gerek var mı? derim..

bu anlamda.; bana hikaye yazma.. yok sayılan ve sürekli zulüm yaşayan bir halk var.. ve bu halkı anlamayan bir türk-iye solu var.. kimle beraber yaşayacaksın.. sen yaşar-mısın yoksa cin misin..

tabi sadece batıdaki kürtlerin cogunlugu degil dogudakolerin dahi cogunlugu bagimsiz izmir'e vizeyle girme gibi bi plani olmadigi ve kürt nüfusu (ve nüfuzu) henuz doğu akdenize çökmeye yetmediği için özerklik, halklarin kardesligi diye geziyorlar. desem ne dersiniz.
sosyal faşistmisin derim.. ;)

ne diyeceğim.. izmiri babanın malı yaptın.. kürtleri de kapkaçcı.. henüz doğu akdenize çökmeye güçleri yok-muş.. haklısın.. izmire ve bir çok yere çökenleri biliyoruz.. örneğin.; katliamla sürülen ermenilerin., zorla mübadele ile sürülen rum ve hiristiyan türklerin yerlerine çökenleri biliyoruz.. sahi.. sen hangilerindensin.. pardon birde dönme-devşirmeler var.. hani şu karamandan bir yerlere gidip., sonradan gelen çakma türkler..

ben bir yanı kafkas(çerkes) kökenli biriyim.. nasıl göçertildiklerini ve gelip bir yerlere nasıl çöktüklerini ve bu travma yüzünden devletçi olduklarını bilirim.. aynen senin bilincine ve diline yansıdığı gibi davranır-konuşurlar.. kimisi solculuk sosu kimisi de sağcılık sosu ile ama asıllarını bildikleri için vatan-devlet derler.. türklük hikayedendir.. dışarda türk evde-köyde ne ise o..

ayrıyeten: "türkler, artık kendi kaderini tayin etsin, kürt illeri çıkarlarımıza ters, yatırım yapiyoruz ama karşiligini alamiyoruz, asketlerimizi öldüruyorlar, biz de artik orayı komple terk edeceğiz. doguda referandum yapacagiz, nüfusun %50den fazlasi kendine kürt diyorsa orayi terkedecegiz" deseler ne dersiniz.
ne? diyeyim.. bu vatan!!da türkten başka halk yok mu da türkler olarak söze giriyorsun.. sanki.; iş adamları tğürk.. sanki izmir türk.. sanki, karadeniz türk ve başkaca bir halk yok ve türk ve kürt var.. diline iyi bak.. göreceksin.. bilincin konuşuyor.. hani derler ya.. merdi kıpti secaat arz ederken şirkatin eylermiş..

geleyim.. son sözlere..
bir etnisite ile tanımlanan devletleri doğru bulmam ama olmuş bir kere der., sisteme bakarım.. bir etnisite ile tanımlanan vatan tanımını hiç doğru bulmam.. vatan denilen şey.; üzerinde yaşanılan toprak ise bir entisiteye ait değildir.. hele ki., bölgemiz gibi karışık bir etnik demografisi olan bir yerde hiç anlamam..
bende eleştiriyorum.. hala dilden düşmemiş.. kürdistan derken şöven etki ile deniliyor.. haklı yanları var ama sonuç olarak şövenizme varacaktır.. kürt halkı başka şey., kürdistan başka..
hangi çağdayız.. artk her halk her yerde.. ister zamanın sürgün-baskılarından olsun., ister kapitalizmin gelişim-ilerlemesinden dolayı olsun.. artık etnik vatan diye bir şey kalmadı.. etnisite toplumsal bir sosyolojik olgudur.. ne biyolojik ne de toprak-tapu işleridir.. ne yazık ki.. bu virüs var.. artvinin on katı nüfus bursada yaşar ama sorsan artvinliyiz der ve bir kere bile gitmemiştir.. bu şövenizm sarmal şekilde yükselir..

kürt illeri çıkarlarımıza ters, yatırım yapiyoruz ama karşiligini alamiyoruz, asketlerimizi öldüruyorlar, biz de artik orayı komple terk edeceğiz. doguda referandum yapacagiz, nüfusun %50den fazlasi kendine kürt diyorsa orayi terkedecegiz" deseler ne dersiniz. ne diyeyim akıl sağlığı dilerim..
kimse bir yeri zorunlu kalmaz ise terk etmez.. binlerce yıl önce balkanlara göçmüş asyalılar(türki-tatar vs) savaşlar ve kıyımlar yüzünden yaşam alanlarını terk etti.. ya da zorla sürgün göç yedi.. buna demografik düzenleme deniliyor.. doğal afetler dışında kimse yaşadığı toprakları terk etmez..
bu anlamda... bana bir tek örnek sun.. kürtlerin çoğunluk olduğu yerlerde diğer halklara baskı var de.. ben sana sormayacağım.. batıda-karadeniz ve orta anadoluda yaşayan kürtlerin durumu ne demeyeceğim.. hatta.. türk!!lerden önce oralara(haymana-konya-akyazı-korkuteli) yerleşmiş kürtler var.. üzerlerine gelenler senin türk dediklerin söyle bana.. kürtler siz sonradan geldiniz.. dağdan gelen bağdakini mi kovuyor diyebiliyor mu.. yoksa biz kürdüz diyebiliyorlar mı?..

cino.. yazdıklarımı oku ve önce kendin yanıtla.. aklın-vicdanın iyi ise beni anlarsın.. gerisini bilemem..
 
Üst