Türk Solu nedir? Türk Solunun DNA'sına resimli bir örnek!

#2
türk(iye) solu, dünya ölçüsünden bakınca gayet de enternasyonalist, kozmopolit bir olgudur. sosyal-şoven etkiler azdır. ukkth derler. tkpyi dışlarlar. aralarında bir sürü kürt, zaza, ermeni var. zaten bitmekte olan alevi mahallelerindekiler de dersimlidirler. zatem yukarıdaki facebook payalsimini paste ettigin meczup vatandas da türk değil dersimli gibi gorunuyor.
turkiyedeki bu enternasonalizmi, fransa'nın vatan savunmasinin etkisinde gerceklesen paris komünü süreci ile polizer ve maurice thorez komünizmi anlayisiyla, enver hoca arnavutluğu, çin ve sovyet yurtseverligiyle karşılaştırın, vakti zamanında itayan bayrağıyla faaliyet yapan italyan komünist vb dolu örnek var.
söz genetik bağlardan açılmışken. çözüm süreci'nde bi kısım yetkili abiler daha net konuşuyordu, "biz otonomiyi taktik amaçla savunuyoruz ioksa uzun vadeli amacımîz bağımsız kürdistan" diyorlardı ama siz bilmezsiniz ya da bilmezden gelirsiniz.yani bi öyle bi böyle, ama kendi aralarında da gayet de kürt milliyetcisi bi anlayıs ortaya cikıyor. tabi sadece batıdaki kürtlerin cogunlugu degil dogudakolerin dahi cogunlugu bagimsiz izmir'e vizeyle girme gibi bi plani olmadigi ve kürt nüfusu (ve nüfuzu) henuz doğu akdenize çökmeye yetmediği için özerklik, halklarin kardesligi diye geziyorlar. desem ne dersiniz.
 
#3
ayrıyeten: "türkler, artık kendi kaderini tayin etsin, kürt illeri çıkarlarımıza ters, yatırım yapiyoruz ama karşiligini alamiyoruz, asketlerimizi öldüruyorlar, biz de artik orayı komple terk edeceğiz. doguda referandum yapacagiz, nüfusun %50den fazlasi kendine kürt diyorsa orayi terkedecegiz" deseler ne dersiniz.
 
#4
cino arkadaş.. seni anlamaya çalışıyorum.. yani... cin misin cino'musun.. yazdığın iki mesaja bakıyorum.; tepkisellik mi?.. yoksa cin olup çarpma işlerimi?..
çünkü.; sapla saman karışmış..
türk(iye) solu, dünya ölçüsünden bakınca gayet de enternasyonalist, kozmopolit bir olgudur. sosyal-şoven etkiler azdır. türk yazıp., iyelik ayrıştırması yapıyorsan.; enternasyonalizmden bahsedemezsin.. enternasyonalizmde sosyal şöven etki az olmaz.. varsa.. az da olsa enternasyonalist değil demektir.. türkiye solu., alman-fransız vs. solu tanımları aslında yanlıştır ama ortam ve bilinçlerinden dolayı bir yöre/bölge olarak kullanılabilinir ama.. bilindiği ve bildiğin gibi bu tanımlar(türkiye solu) ulusalcılık olarak kullanılıyor.. yani vatan demek isteniliyor.. vatan dediğin yerde asla enternasyonalizm olamaz..
u.k.k.th ilkesi wilson ilkesinden farksızdır.. her ulus kendi kaderini tayin etmelidir derken.; lenin ve wilson aynı şeyi söyler.. devlet kurabilirler.. amaaa diye eklerler.. şu-şu-vs-vs. şartları varsa.. ve o şartları da uluslar değil., ilkeyi ortaya atan güçler belirler ve tarihte öyle de oldu.. hadi wilson emperyalist.. ya lenin.. polonya-finlandiya için olur dedi ama gürcistan-ermenistan-ezerbaycan-vs. için nolamaz-nayır dedi..

turkiyedeki bu enternasonalizmi, fransa'nın vatan savunmasinin etkisinde gerceklesen paris komünü süreci ile polizer ve maurice thorez komünizmi anlayisiyla, enver hoca arnavutluğu, çin ve sovyet yurtseverligiyle karşılaştırın, vakti zamanında itayan bayrağıyla faaliyet yapan italyan komünist vb dolu örnek var. yanlıştan örnek olmaz..
paris komünğü olayında marksizm yoktur.. zaten o dönemde marksizm diye bir şey yoktu.. olan maks ise paris komününü devrim olarak görmedi ve üretici güçler tezine göre bu olaylar kaçınılmaz olarak burjuva devrimine hizmet eder dedi.. çünkü tarihsel süreç burjuva devrimi aşamasında imiş.. ayrıca.; paris komünü yaratıcıları olan anarşistler-blanqistler enternasyonali kuranlardır ama bu onları enternasyonalist yapmaya yetmiyor.. aydınlanmacı/kapitalist modernite etkisindeki "sol" olarak onar da nasyonalistiler haa.. diğerlerine göre., az biraz enternasyonalizm etkisi taşırlardı..

yani.. demem o ki.; aynen doğrudur.. 180 lerin avrupa "solu".. fransız parlamentosunun solda oturan burjuvaların zihinsel etkisinde idiler ve vatan-millet derlerdi.. diğer saydıklarında bu anlamda kapitalist modernitenin sokma aklı ile komünisttiler.. elbette o aşamadaki bilinç anlamında yarattıkları doğrular ve sahip oldukları aksik-yanlışlar bütünüyle değerlerimizdir.. ama.. dönüp eleştirmeyi bileceğiz.. günümüzde de devam eden yanlışı olumlamak adına buradan örnek vermeyeceğiz..
sovyet yurtseverliği!!!! ben anlayamadım... sovyet dediğin devlet mi?.. vatan mı?.. devlet se bir komünst devlet sever mi?.. vatan ise., sovyet "vatanı" dışında kalan topraklar ne? oluyor.. anlayacağın... biz devrimi vatan-tapulu toprak için mi? yoksa toplum için mi? yapacağız..

bir şeyi daha sorayım.. yanıt alayım ki., ön yargı ile yaklaşmayayım..
ukkth derler. tkpyi dışlarlar. bunu anlayamadım.. u.k.k.th. demek ile tkp nin dışlanması bağını kuramadım.. tkp dediğin ulusal bir hareket mi? oluyor..

gelelim hutbenin asıl mevzusuna.. (sen sordun.. bak ben yanıtlıyorum.. yanıtıma eleştiri getirirsin.. ama.. ben de sordum.. dilerim yanıtlarsın..)
söz genetik bağlardan açılmışken. çözüm süreci'nde bi kısım yetkili abiler daha net konuşuyordu, "biz otonomiyi taktik amaçla savunuyoruz ioksa uzun vadeli amacımîz bağımsız kürdistan" diyorlardı ama siz bilmezsiniz ya da bilmezden gelirsiniz.yani bi öyle bi böyle, ama kendi aralarında da gayet de kürt milliyetcisi bi anlayıs ortaya cikıyor. tabi sadece batıdaki kürtlerin cogunlugu degil dogudakolerin dahi cogunlugu bagimsiz izmir'e vizeyle girme gibi bi plani olmadigi ve kürt nüfusu (ve nüfuzu) henuz doğu akdenize çökmeye yetmediği için özerklik, halklarin kardesligi diye geziyorlar. desem ne dersiniz.
çözüm süreci sıkıntını anlamak için çok şey sormam gerekiyor ama ben burayı es geçiyorum..şu yetkili abiler olayına geleyim.. çünkü bu tarz bir yaklaşım.; hem ahlaki değil., haliyle hemi de yapıcı değil..

öncelikle yetkili abiler kimler ve ne zaman nerede demiş belge sunacaksın.. ben şimdi beş bilinmeyenli şıkları olmayan bir soruya nasıl yanıt vereyim..
hiç kimse(kürt siyasalından).. biz aslında takiye yapıyoruz otonomi derken çaktırmadan devlet kuracağız demedi ve demez de.. yani bunu., cinler yakalasın-kullansın diye açık ifade etmez.. olabilir.. öyle der ama aslında amaç başkadır.. devlet istemiyoruz diyen ve bunu ideolojik temelleri ile sunanlar belli.. sen ben samimi bulmuyorum dersin.. seni anlarım.. açık olarak devlet isteyenler de belli.. ben de bunların bazılarını samimi bulmuyorum.. biliyorsun-bilmiyorsun.. devlet isteyen kürt siyasal hareketleri var ve çoğu sistem ile ilişkili.. garip ama böyle..

ama siz bilmezsiniz ya da bilmezden gelirsiniz. demişsin de bak ne bildiğimi açıkladım.. ayrıca.; kürtlerin.. bağımsız ya da bağımlı kürdistan isteme hakkı var.. beraber yaşadıkları sistem yok sayıyor ise.. ve beraber yaşadıkları toplumlar ve özellikle solcuları yok sayıyor ise.. haliyle var sayan bir efendi seçme hakları vardır.. ben böyle olmaz derim ama yok olarak yaşamaya devam edin diyemem.. demem için de.; var oldukları kabul eder., var olma mücadelelerini en önde sahiplenir ve güven verirsem.. haliyle gelin birlikte özgürleşelim demiş olurum.. ayrı devlete gerek var mı? derim..

bu anlamda.; bana hikaye yazma.. yok sayılan ve sürekli zulüm yaşayan bir halk var.. ve bu halkı anlamayan bir türk-iye solu var.. kimle beraber yaşayacaksın.. sen yaşar-mısın yoksa cin misin..

tabi sadece batıdaki kürtlerin cogunlugu degil dogudakolerin dahi cogunlugu bagimsiz izmir'e vizeyle girme gibi bi plani olmadigi ve kürt nüfusu (ve nüfuzu) henuz doğu akdenize çökmeye yetmediği için özerklik, halklarin kardesligi diye geziyorlar. desem ne dersiniz.
sosyal faşistmisin derim.. ;)

ne diyeceğim.. izmiri babanın malı yaptın.. kürtleri de kapkaçcı.. henüz doğu akdenize çökmeye güçleri yok-muş.. haklısın.. izmire ve bir çok yere çökenleri biliyoruz.. örneğin.; katliamla sürülen ermenilerin., zorla mübadele ile sürülen rum ve hiristiyan türklerin yerlerine çökenleri biliyoruz.. sahi.. sen hangilerindensin.. pardon birde dönme-devşirmeler var.. hani şu karamandan bir yerlere gidip., sonradan gelen çakma türkler..

ben bir yanı kafkas(çerkes) kökenli biriyim.. nasıl göçertildiklerini ve gelip bir yerlere nasıl çöktüklerini ve bu travma yüzünden devletçi olduklarını bilirim.. aynen senin bilincine ve diline yansıdığı gibi davranır-konuşurlar.. kimisi solculuk sosu kimisi de sağcılık sosu ile ama asıllarını bildikleri için vatan-devlet derler.. türklük hikayedendir.. dışarda türk evde-köyde ne ise o..

ayrıyeten: "türkler, artık kendi kaderini tayin etsin, kürt illeri çıkarlarımıza ters, yatırım yapiyoruz ama karşiligini alamiyoruz, asketlerimizi öldüruyorlar, biz de artik orayı komple terk edeceğiz. doguda referandum yapacagiz, nüfusun %50den fazlasi kendine kürt diyorsa orayi terkedecegiz" deseler ne dersiniz.
ne? diyeyim.. bu vatan!!da türkten başka halk yok mu da türkler olarak söze giriyorsun.. sanki.; iş adamları tğürk.. sanki izmir türk.. sanki, karadeniz türk ve başkaca bir halk yok ve türk ve kürt var.. diline iyi bak.. göreceksin.. bilincin konuşuyor.. hani derler ya.. merdi kıpti secaat arz ederken şirkatin eylermiş..

geleyim.. son sözlere..
bir etnisite ile tanımlanan devletleri doğru bulmam ama olmuş bir kere der., sisteme bakarım.. bir etnisite ile tanımlanan vatan tanımını hiç doğru bulmam.. vatan denilen şey.; üzerinde yaşanılan toprak ise bir entisiteye ait değildir.. hele ki., bölgemiz gibi karışık bir etnik demografisi olan bir yerde hiç anlamam..
bende eleştiriyorum.. hala dilden düşmemiş.. kürdistan derken şöven etki ile deniliyor.. haklı yanları var ama sonuç olarak şövenizme varacaktır.. kürt halkı başka şey., kürdistan başka..
hangi çağdayız.. artk her halk her yerde.. ister zamanın sürgün-baskılarından olsun., ister kapitalizmin gelişim-ilerlemesinden dolayı olsun.. artık etnik vatan diye bir şey kalmadı.. etnisite toplumsal bir sosyolojik olgudur.. ne biyolojik ne de toprak-tapu işleridir.. ne yazık ki.. bu virüs var.. artvinin on katı nüfus bursada yaşar ama sorsan artvinliyiz der ve bir kere bile gitmemiştir.. bu şövenizm sarmal şekilde yükselir..

kürt illeri çıkarlarımıza ters, yatırım yapiyoruz ama karşiligini alamiyoruz, asketlerimizi öldüruyorlar, biz de artik orayı komple terk edeceğiz. doguda referandum yapacagiz, nüfusun %50den fazlasi kendine kürt diyorsa orayi terkedecegiz" deseler ne dersiniz. ne diyeyim akıl sağlığı dilerim..
kimse bir yeri zorunlu kalmaz ise terk etmez.. binlerce yıl önce balkanlara göçmüş asyalılar(türki-tatar vs) savaşlar ve kıyımlar yüzünden yaşam alanlarını terk etti.. ya da zorla sürgün göç yedi.. buna demografik düzenleme deniliyor.. doğal afetler dışında kimse yaşadığı toprakları terk etmez..
bu anlamda... bana bir tek örnek sun.. kürtlerin çoğunluk olduğu yerlerde diğer halklara baskı var de.. ben sana sormayacağım.. batıda-karadeniz ve orta anadoluda yaşayan kürtlerin durumu ne demeyeceğim.. hatta.. türk!!lerden önce oralara(haymana-konya-akyazı-korkuteli) yerleşmiş kürtler var.. üzerlerine gelenler senin türk dediklerin söyle bana.. kürtler siz sonradan geldiniz.. dağdan gelen bağdakini mi kovuyor diyebiliyor mu.. yoksa biz kürdüz diyebiliyorlar mı?..

cino.. yazdıklarımı oku ve önce kendin yanıtla.. aklın-vicdanın iyi ise beni anlarsın.. gerisini bilemem..
 
#5
tekrardan iyi günler syat abi, tek tek yanıtlamaya, derdimi anlatmaya çalışacağım.
vatan dediğin yerde asla enternasyonalizm olamaz..
diye özetlenebilecek bir fikri savunuyorsun. ve bence diyalektik bakmiyorsun. sana göre az da olsa yurtseverlik ve milliyetçilik etkisi olan her hareket enternasyonalist değil, eski komünistler ve komunarlar dahil. halbuki hersey icinde kendi zıttını barındırir. ki, kürt hareketi de kendine yurtsever hareket diyor. bu mantıkla onlarin da enternasyonalizminin noksan olduğunu kabul etmek mi gerekiyor...? ya varan ya ölum diyen castro ge yoldaşlari ha keza.. senin yorumundan gidersek enternasyonalist kalmaz.

sovyet yurtseverliği!!!! ben anlayamadım... sovyet dediğin devlet mi?.. vatan mı?.. devlet se bir komünst devlet sever mi?.. vatan ise., sovyet "vatanı" dışında kalan topraklar ne? oluyor.. anlayacağın... biz devrimi vatan-tapulu toprak için mi? yoksa toplum için mi? yapacağız..
sovyet yurtseverliği de en az 1930'lu yıllardan itibaren kullanilan bir tabir ve realitedir -begeniriz ya da beğenmeyiz-. sovyet devleti, proletarya dikratörlüğünü niteligindeki bir devleti inşa etme iddiasındaydi. (yani eğer gerçekten de proletarya diktatörlüğu ise bu durumda boyle bi devletin ve vatanın yurtseveri olmada bi mahsur yok. komunistlik açısindan. zira dünyanin tüm proleterlerinin anavatani haline geliyor -tabi ki başka komunist devlet ortsya cıkmadıkca ) yine begenelim ya da begenmeyelim komunistlik boyle bir kafa yarattı.
ukkth derler. tkpyi dışlarlar. bunu anlayamadım.. u.k.k.th. demek ile tkp nin dışlanması bağını kuramadım.. tkp dediğin ulusal bir hareket mi? oluyor..
sip-tkp bilindugi uzre sosyal-soven bir partidir. ve turkiye solundan dıslanır, sevilmez, ulusalcı derler ki dogrudur. halbuki dunya olceginden bakınca sip gibi partiler pek cok ulkede anaakim komunistlerdendir. bunu turkiye solunun enternasyonalistligine bir örnek olarak verdim.

gelelim hutbenin asıl mevzusuna.. (sen sordun.. bak ben yanıtlıyorum.. yanıtıma eleştiri getirirsin.. ama.. ben de sordum.. dilerim yanıtlarsın..)
söz genetik bağlardan açılmışken. çözüm süreci'nde bi kısım yetkili abiler daha net konuşuyordu, "biz otonomiyi taktik amaçla savunuyoruz ioksa uzun vadeli amacımîz bağımsız kürdistan" diyorlardı ama siz bilmezsiniz ya da bilmezden gelirsiniz.yani bi öyle bi böyle, ama kendi aralarında da gayet de kürt milliyetcisi bi anlayıs ortaya cikıyor. tabi sadece batıdaki kürtlerin cogunlugu degil dogudakolerin dahi cogunlugu bagimsiz izmir'e vizeyle girme gibi bi plani olmadigi ve kürt nüfusu (ve nüfuzu) henuz doğu akdenize çökmeye yetmediği için özerklik, halklarin kardesligi diye geziyorlar. desem ne dersiniz.
çözüm süreci sıkıntını anlamak için çok şey sormam gerekiyor ama ben burayı es geçiyorum..şu yetkili abiler olayına geleyim.. çünkü bu tarz bir yaklaşım.; hem ahlaki değil., haliyle hemi de yapıcı değil..

öncelikle yetkili abiler kimler ve ne zaman nerede demiş belge sunacaksın.. ben şimdi beş bilinmeyenli şıkları olmayan bir soruya nasıl yanıt vereyim..
hiç kimse(kürt siyasalından).. biz aslında takiye yapıyoruz otonomi derken çaktırmadan devlet kuracağız demedi ve demez de.. yani bunu., cinler yakalasın-kullansın diye açık ifade etmez.. olabilir.. öyle der ama aslında amaç başkadır.. devlet istemiyoruz diyen ve bunu ideolojik temelleri ile sunanlar belli.. sen ben samimi bulmuyorum dersin.. seni anlarım.. açık olarak devlet isteyenler de belli.. ben de bunların bazılarını samimi bulmuyorum.. biliyorsun-bilmiyorsun.. devlet isteyen kürt siyasal hareketleri var ve çoğu sistem ile ilişkili.. garip ama böyle..
yetkili abiler konusunu burada acık açık yazmam doğru olmaz. kimseyi zora sokmak istemem. özel mesaj yoluyla dilersen ayrıntısını yazarım. hangi yıl oldugunu yazarım.özel mesajdan baska bi olumsuz örnek de veririm dilersen. çözüm sürecini vurgulamamın sebebi de o dönemki samimi ruh hali açısındandır. kürt hareketi ve tum solumuz artik kürtler kurtuldu havasindaydı, kurt yurtseverler artik her seyi samimice konusabiliyordu, cünkü ustumuzde solcular icinde bir zafer sarhoşlugu vardı cunku kurt sorunu konusunda.
suat abi, sen diyorsun ki "takiye yapiyoruz demezler" ama abdullah öcalan öyle demiyor. çozum surecinde yapılan bir tape vardi -tahmin edildigi üzere fetöcüler sızdırdı- youtubeda da vardı hatta orada devete özerlik istiyormus gibi yaptıginı ama aslinda bagımsizlık kazanacaklarıni, devleti kandırdığını soyluyordu ve kahkaha atıyordu. :)
elbette kürtlerin -senin de dedigin gibi- dilerlerse bagımsızlık vb hakları var benim vicdanımda. ama bunun nasıl bir itkiyle oldugunu da bilelim degil mi. turkiye soluna da gereginden fazla giydirmeyelim. odtude anadile egitim diyen turk soly, yurtseverlerle birlikte ulkuculerden satır yiyen, 10 ekimde olen de turk solu ama hala turk solu (chp dahil degil) sosyal-sovendir muhabbeti yapıliyor, abartıdır. herhanfi bi türk metropolunde 1 mayısa git, şöyle uzaktan kortejleri izle, bayraklara ve sayilara bak, o bayraklarin altinda yuruyenlerin parti programlarina bak, neyin ne oldugunu gorursun zaten. dunya kurtlerin etrafinda dönmuyor, kurtler fazla alingan ya da demagog da olabiliyorlar. turkue solu bu halki anlamiyormus diyorlar, haksuzlik ediyorlar. turkiye solu dedigin: emep, kaypakkayaci hareket, esp ve niceleri, bak bunlar sayica da nispeten kalabalik partiler. sip'ten agir basarlar. bunlar mi anlamiyor.

devsirmelik, cökme vb mevzularına gelince. şöyle diyeyim: evet çoken çökene. evet, ideal olarak hiç bir yerin kimsenin tapulu malı olmaması makul olurmuş. öte yandan, her ulusun kendi varliğini koruma hakkı yok mu. kurtler kendi milli varlıkları icin mucadele ediyor, her seyin başina kürtlügü koyuyor. öyke uygun görüyorlarsa öyle olsun. ama aynısını türkler kendi bölgelerinde yapmak isterlerse de anlayışla karşilarım. kürt türklesmesin, türk de kürtlesmesin, ok? vence tutarlı olur. öbür türlüsü kürtler arasıbsa "kürdistan sadece bizim ama türkiye hepimizin" zihniyeti olmadigina emin misin...? işine gelince vatan bütün cihan işine gelince milliyetcilik. hadi tutarlı bi enter-nasyonalizm insa edelim. kinse kinseyi asimile etmesin ve kimse kimsenin memleketine su saatten itibaren çökmesin. kurt hareketi buna razı olur mu...? türk milletinin ve diger kürt olmayanların kendi kentlerinde kendi ulusal varlığını korumasina razi mı. mersin'i kurdistandan gayriresmi olarak saymayı birakielar mi. eskiden hdp ve dbp vardi. dbp kurdistanda mevcuttu hdp de turkiyede. gel gör ki mersinden de dbp sorumluydu. simdi mersin kurdistan mi ki... oradaki araolara ve turklere sordunuz mu
? enternasyonalist miyim bilemem, ama salak degilim be suat abi. bilmem anlatabiliyor muyum.
hangi milleten olduguma gelince; hic bi millete ait hissetmiyorum. ama hissedene mani olmam. vatan, ulus deyince turlerimi kedi gibi dikmem. anam da babam da turk degildir. o devsirne surecleri de bana vurmadi. hangi etnisiteden olduklarini yazmayacagim, az kisiyiz göze carpıyor, dedikoduya gerek yok. ama "kendi" devletimiz var, pek ipimde de degil gerci. ote yandan cerkes veya arnavut kendine turk diyorsa turktur, niyet okumanin alemi yok. ve turkiyede kurtler disinda hemen hemen herkes kendine turk diyorsa bu saatten sonra dövünmenin anlamı yok, olan oldu adam kendini türk görüyor, komplekslidir diya topyekun asağlayamazsın. dolayısiyla olası referandum da türklerle kurtler arasında gececek, ya da kurtlerle digerleri diyelim cok da onemli degil.
niye özerklik diyorlar, dedugim gibi.. cunku işlerine geliyor obdan olabilir mi..? kürdistan bizim türkiye hepimizin, ben böyle bi riyakarlıga alkış tutmam.
 
#6
öncelikle yaklaşımın için teşekkür eder., daha önceki yazılarımda seni kırdıysam özür dilerim.. çözümcü olmak erdemli bir duruştur ve haklı olmaktan çok daha önemlidir..
sorularına ve açıklamalarına yanıt vermeye çalışacağım..


vatan dediğin yerde asla enternasyonalizm olamaz.. diye özetlenebilecek bir fikri savunuyorsun. ve bence diyalektik bakmiyorsun. sana göre az da olsa yurtseverlik ve milliyetçilik etkisi olan her hareket enternasyonalist değil, eski komünistler ve komunarlar dahil. halbuki hersey icinde kendi zıttını barındırir. ki, kürt hareketi de kendine yurtsever hareket diyor. bu mantıkla onlarin da enternasyonalizminin noksan olduğunu kabul etmek mi gerekiyor...? ya varan ya ölum diyen castro ge yoldaşlari ha keza.. senin yorumundan gidersek enternasyonalist kalmaz.
diyalektik bakmak!!.. bu konuda diyalektik nedir ki bakış üzerinden bir tespit yapalım.. diyalektik.: bu kavram/tanıma her kesim bir anlam yükler ama köken olarak diyalog demektir ve diyalog da., karşılıklı fikir alış verişi ve ortak bir sonuca varmak demektir.. elbette etik kurallar içinde.. yani.; tez-anti tez ve sonuç ama bu sonuç.; tekrar ele alınıp tartışılabilir bir sonuçtur.. konumuza bakarsak.; analitik/matematik-fizik içerikli değil., sosyal bir konu.. yani.; zaten mutlak ve alıcı bir doğru yok..

az da olsa vatan/devlet içeriği olan bir görüş enternasyonalist olamaz demişim.. itirazına bakıyorum... eskiler diyorsun.. ben onların da eksik olduğunu söylemiştim.. kürt siyasalından örnek veriyorsun.. onlar(hepsi değil) içinde eksik veya yok demiştim.. castro için de geçerli.. zaten.. reel sosyalizm dediklerimizin tümü dvrimi vatan/devlet ile sınırladı ve sınırlamayan belli.. che.. bunu araştır.. yerli-ispanyol melezi değil.,ispanyol ve kübalı değil., arjantinli ve küba devrminden sonra devrim bitmedi dedi., bolivyaya ayak bastı.. elbette che böyle yaptı castro yanlış demiyorum.. üba devrimini koruyacak ve inşasına devam edecek birileri gerekiyordu.. eleştirim., zihniyetlerinedir.. varılan yer ortada..

senin yorumundan gidersek enternasyonalist kalmaz. .. benim yorumumda bir alanda/bölgede/devlette başlayan devrime itiraz yok aksine sınırlamaya ve sınırlamanın vatan-toprak yani devlet olarak kalmasına var.. ve bu durum kaçınılmaz olarak etnik bir devlet/devrim sonucunu yaratırken yeni bir etnik baskı sürecini de açıyor..
diyalektiğe gelince.: insan tarihini incele benim bu forumda bir çalışmam olacaktı.. insanlık sürü yaşamından komün yaşamına geçerken enternasyonalist olmadı.. toplumsallaşmayı daha da genişletebilmek için çabaladı.. ama başaramadı., çürüttü.. anti tez., yani sürü yaşamına geri döndü.. baskın-dominant gruplar ve alttakiler.. haliyle ilkel dediğimiz mülkiyet-iktidar şimdi "modernleşti".. ortada bir diyalektik varsa mülkiyet-iktidar süreç diyalektiğidir.. ama karşıtı hala var.. mülkiyetsizlik-iktidarsızlık diyalektiği.. İŞTE ENTERNASYONALİZM DERKEN BAHSETTİĞİM BUDUR..
biri.; mülkiyet diyalektiği yani sınıflı toplum.: vatan-devlet-millet-din-aile gibi kavram-tanımlarla işler., diğeri sınıfsız toplum yani enternasyonalizm.: vatan-millet-aile-din olmaz..

bir de şöyle anlatayım....,
komünal toplum.; tüm çocuklar herkesin sorumluğunda.. tüm kadınlar anne ve erkek kardeşler de anne/dayı.. herkes yeteneğine göre üretimde(iş gücü paylaşımı) ama tüketim/sahiplenme ortak..
aile.: anne-baba-çocuk.. mülkiyet erkekten başlıyor., anne ile devam ediyor ve çocuk meta.. bunun bir öncesi ataerkil kabile.. üretim ortak ama sahiplenme özel.. ailenin bir üst örgütlenmesi devlet.. vatan dediğiniz şey ise bu devletin tapulu arazisi.. tapu tescil işleri çeşitli.. el koydum benim lan... benim milletimin/ulusal.. dinimin beşiği vs. vs. haaa.. sosyalist anavatan tanımı da farksız.. farklı olsa idi.. demir perde olmaz., duvar olmazdı.. tamam faşizme karşı savaşıldı ama sen.. sovyetler için dersen bu iş vatan-millet işine döner ki.. döndü.. stalin tam bir devşirme rus idi.. ilk sovyet anayasasına bak bir de stalin dönemindeki anayasa değişikliklerine bak.. kürtaj yasak., ayrılmak zor.. aile kutsal vatan önemli.. vs. vs. sscb hiç bir zaman marksın tarifindeki proleterya diktatörlüğü olamadı.. stalin dönemine kadar zaten resmen adı konmadı.. stalin döçneminde de pd yerine parti diktası adı oldu.. sahi.. proleter yani işçilerin diktasını geçtim.. iktidarda söz hakları nasıldı.. haaa.. onların adına işçi olmayan., asla işçi olmamış parti yöneticileri vardı.. ben.. sözlere değil., yaşama ve yaşamdaki olana bakar., adını öyle korum..

demem o ki., kavramlar-tanımlar o kadar yanlış., deforme edilmiş ve manüple kullanılıyor ki.. hangisine dokunsak dökülüyor.. evet.. insanlık tarihinde insanlık adına çok şey yapıldı.. ama eksik ama yanlış ama doğru.. hepsini ele alıp sonuçlarına bakıp., yeniden düzenleyerek ve her zaman eleştiriye açık bırakarak yeniden deneyeceğiz.. yani tez-anti tez=sonuç ve sonç üzerinden yeniden tez-anti tez= sonuç ve yeniden.......
işte diyalektik budur.. sürekli aşan-yenileyen ve ileriye atılım yapan..

devam edeceğim..
 
#7
sovyet yurtseverliği de en az 1930'lu yıllardan itibaren kullanilan bir tabir ve realitedir -begeniriz ya da beğenmeyiz-. beğenmenin de beğenmemeninde nedenleri-zeminleri vardır.. komünizm yolunda ilerleyen bir toplum.; sovyet yurtseverliği gibi bir tanıma neden gereksinim duyar.. yani neden vatan/tapu aşkı işlenir.. koruması gereken tapu değil sistem ve zihniyet değil mi?.. sen.. toplumu komünist olma zihniyetine ve işleyişine(yaşam biçimi) dönüştürebilirsen zaten bırak sscb yi dünyanın her yerini sever ve korur.. işgal edilince komünist yaşamı faşistlere karşı koruyalım yerine vatanı koruyalım dersen şimdiki rus milliyetçiliğine kapı açarsın ve bu kapıdan da kapitalizm girer.. realite dediğin şey.; tam da mülkiyet zihniyetidir..

sovyet devleti, proletarya dikratörlüğünü niteligindeki bir devleti inşa etme iddiasındaydi. (yani eğer gerçekten de proletarya diktatörlüğu ise bu durumda boyle bi devletin ve vatanın yurtseveri olmada bi mahsur yok. komunistlik açısindan. zira dünyanin tüm proleterlerinin anavatani haline geliyor -tabi ki başka komunist devlet ortsya cıkmadıkca ) yine begenelim ya da begenmeyelim komunistlik boyle bir kafa yarattı. yarart ise oturup eleştirmeyelim mi?.. nerede hata yapıldı demeyelim mi?.. suçu keçiye mi? atalım..
............................

sip-tkp bilindugi uzre sosyal-soven bir partidir. ve turkiye solundan dıslanır, sevilmez, ulusalcı derler ki dogrudur. halbuki dunya olceginden bakınca sip gibi partiler pek cok ulkede anaakim komunistlerdendir. bunu turkiye solunun enternasyonalistligine bir örnek olarak verdim
. sip/tkp türkiye solundan dışlanmaz.. türkiye solu dediklerinden bazıları dışlar ki., birileri.; onlara da türkiye solu demez., kürt kuyrukçusu der..

ana akım komünistler!!!!.. sip.: tip kökenlidir ve tkp ile uzaktan yakından ilişkili değildi.. sadece bu isme el koydu yada koymasına izin verildi., yol açıldı.. yani.. hiç bir zaman ana akım komünistlerden olamadı.. yanlıştan örnek olmaz diyorum ama sanırım dikkat etmiyorsun.. almanya sosyal demokrat işçi partisi rozalar parti kurana kadar ana akım komünist partisi idi.. rusyada devrimi yapan parti de öyle idi.. yasallık nedeni ile komünist adı kullanılamıyordu.. stalin sonrasında ayrışmalar yaşanınca sosyal demokrat parti ile komünist parti içerik-anlam olarak değişikliğe uğradı.. ama her adı komünist olan komünist mi?..olmayan komünist değil mi?.. bi düşün..

proleterlerin ana vatanı!!.. eşyanın tabiatına aykırı.. ana vatan dediğin kavrama başka anlam yüklüyorsun.. neden başlangıç., ilk., denmiyor da ana vatan.. oysa paris var.. lyon var.. kısa sürdü ama var.. hoş sscb de uzun sürmedi.. 70 yıl uzun sayılmaz.. üstelik marksa göre ilerlenen aşama anlamında bakıldığında kısa sayılır.. yani.. ana vatan tanımı absürt..
.................................................................
bu bölümde yanlışlara değineceğim ve çok önemli yanlışlar..

yetkili abiler konusunu burada acık açık yazmam doğru olmaz. kimseyi zora sokmak istemem. özel mesaj yoluyla dilersen ayrıntısını yazarım. hangi yıl oldugunu yazarım.özel mesajdan baska bi olumsuz örnek de veririm dilersen. bunu anlayamadım.. olmuş bir şeyi sunduğunda kim? neden? zora düşsün.. olmuş zaten.. bence yazmalısın.. ayrıca.. açık olarak iddia/ifade ettiğin bir şeyi burada söylemem demen doğru bir tarz değildir.. söyleyemeyeceğin ortamda iddia etmeyeceksin., ortamında söyleyerek iddia edeceksin.. yani.. sen sunana kadar sözlerinin benim için anlamı yok..

çözüm sürecini vurgulamamın sebebi de o dönemki samimi ruh hali açısındandır. kürt hareketi ve tum solumuz artik kürtler kurtuldu havasindaydı, kurt yurtseverler artik her seyi samimice konusabiliyordu, cünkü ustumuzde solcular icinde bir zafer sarhoşlugu vardı cunku kurt sorunu konusunda.
hiç kimse kürtler kurtuldu havasında değildi.. evet.. çok şey konuşulubiliniyordu.. ortam yumuşamıştı(ulu-solcularımız ulumaları hariç) ama.. her zaman kuşku vardı.. ben içinde olan biriyim.. çözüm sürecinde yaşadığım ilde görüşmeler-toplantılar olduğunda hepsine katılan biriyim.. zafer sarhoşlugu demişsin.. kuruluşundan beri(öncesi i.t. dönemi dahil)., çakma ulusal bir devlet vardı ve işi gücü asimilasyon baskı idi.. ilk defa masaya oturmaya yeltendi.. bunu başaranlar zafer derse haksız mı?.. ama sarhoş olan varsa ahmaklığının sonucunu da yaşadı..

suat abi, sen diyorsun ki "takiye yapiyoruz demezler" ama abdullah öcalan öyle demiyor. çozum surecinde yapılan bir tape vardi -tahmin edildigi üzere fetöcüler sızdırdı- youtubeda da vardı hatta orada devete özerlik istiyormus gibi yaptıginı ama aslinda bagımsizlık kazanacaklarıni, devleti kandırdığını soyluyordu ve kahkaha atıyordu. :) ..
youtubeda da vardı diyorsun da.. youtube gerçekten mükemmel bir delil.. sözlerimi dikkatli okumanı rica edeceğim.. asla hakaret etmiyorum.. önce bir örnekle başlayayım..
hani.. bir zamanlar bir minibüste 13 korucu öldürülmüştü yakılarak.. pkk yaptı dediler.. bir tv kanalı.; nehrin karşısından bazuka ile ateş ettiler minibüs yandı dedi.. üstelik bunu söylerken görüntü veriyordu.. aynı zamanda bir başka kanal da.; minibüs durduruldu önden yaylım ateş açıldı ve minibüs yakıldı diyordu yine görüntü ile beraber.. o sırada bir kahvedeydim.. beni bilenler arasında ve çoğu solcu yada chp-ml.. yahu dedim ahmakmısınız.. eskiden spor spikeri(ümit aktan) vardı radyodan anlatırdı.. açık ara ile avut olurken., az farkla avut derdi.. yada sahada olmayan futbolcu adı vererek sunardı.. sonra tv başladı ama huy değişmedi.. aynı anlatıma devam.. o dönemlerde alay konusu idi.. bunu anlattım ve dedim.. görüntüleri görmüyormusunuz.. o nehirin karşısından bazuka menzili var mı? hadi var.. bazuka minibüsü parçalar olmadı koca bir delik açar ve yandaki yamaçta da açar.. var mı? yok.. minibüs yanık mı? yok.. ölüler parçalanmışmı? yok.. dışarda elleri dizlerinden bağlı..
harbi ahmaksınız dedim.. gördüğünüz halde inanıyorsunuz.. ayrıca sonra ortaya çıktı..o minibüsdeki korucular tutuklu imiş karakola götürülüyormuş(köylülerinin ifadesi) ama ortada ölen asker de yok.. anlayacağın... algı operasyonu derler ya.. aynen böyle oluyor.. kodlanmış kafalar ona göre algılıyor..


hiç sorguladın mı?.. öcalan tutsak.. görüşmeleri kayıt altında.. böyle bir koşulda.. devete özerlik istiyormus gibi yaptıginı ama aslinda bagımsizlık kazanacaklarıni, devleti kandırdığını soyluyordu ve kahkaha atıyordu. :) bunu nasıl becerdi.. kayıtları izleyenler uyuyormuydu ya da salak mı? idi..
bu kadar basit bir soruyu sormadan mı? izledin youtube yi..

turkiye soluna da gereginden fazla giydirmeyelim. odtude anadile egitim diyen turk soly, yurtseverlerle birlikte ulkuculerden satır yiyen, 10 ekimde olen de turk solu ama hala turk solu (chp dahil degil) sosyal-sovendir muhabbeti yapıliyor, abartıdır.
odtü de ana dilde eğitim mi?... komedi.. yabancı dilde eğitim bir pazar işidir.. "zorunludur".. dışardan kurs almak yerine eğitimini yabancı dilde yapman bir tercihtir.. yazma kardeşim.. milli üniversiteler var.. oraları yaz.. eylem değil., işgüzarlık-salaklık.. hatta aleni sosyal şövenlik.. dicle üniversitesinde ana dilde eğitim denince bölücüler., etnik siyasetçiler., vs.. yaygarasını koparırken ne demeli.. ben gereğinden fazla giydirmiyorum.. tarihine bak.. sosyal şövenlik dolu.. üstelik en değerlilerinde bile bu virüs bolca var.. ben onları anlarım.. geçmiş zaten eksik-yanlış.. öyle başladılar.. önemli olan aşmak ama hala aşamayanları anlayamam.. ya ahmak ya da devletin solcusudur.. denize bak.. şimdiki kemalistlerden az değildi ama idam sehpasında yaşasın türk ve kürt halkları demeyi becerdi.. bilinç o kadar dı.. aşarlardı zaten o yüzden katledildiler..


herhangi bi türk metropolunde 1 mayısa git, şöyle uzaktan kortejleri izle, bayraklara ve sayilara bak, o bayraklarin altinda yuruyenlerin parti programlarina bak, neyin ne oldugunu gorursun zaten. dunya kurtlerin etrafinda dönmuyor, kurtler fazla alingan ya da demagog da olabiliyorlar. turkue solu bu halki anlamiyormus diyorlar, haksuzlik ediyorlar. turkiye solu dedigin: emep, kaypakkayaci hareket, esp ve niceleri, bak bunlar sayica da nispeten kalabalik partiler. sip'ten agir basarlar. bunlar mi anlamiyor.
bir şeye bakmama gerek yok.. senin diline yansıyan bilincine bakmam yeterli.. herhangi bi türk metropolunde.. mesela hangisinde.. örneğin izmir.. ne kadar türk var sence.. ya da trabzon-samsun-- pardon istanbulda ne kadar türk var..

senin yanlışın nerde?....
ote yandan cerkes veya arnavut kendine turk diyorsa turktur, niyet okumanin alemi yok. ve turkiyede kurtler disinda hemen hemen herkes kendine turk diyorsa bu saatten sonra dövünmenin anlamı yok, olan oldu adam kendini türk görüyor, komplekslidir diya topyekun asağlayamazsın. dolayısiyla olası referandum da türklerle kurtler arasında gececek, ya da kurtlerle digerleri diyelim cok da onemli degil.

"ne mutlu türküm diyene" bu söze dikkat et.. ne mutlu türk olana demiyor.. diyene diyor.. bu sözün bir proje olduğunu göremezsen doğru analizler ve tespitler yapamazsın.. diyene diyor çünkü amaç belli.. osmanlı asla türklüğe yaslanmadı.. hatta uzak tuttu.. çünkü egemen olduğu topraklarda türkler hem azdı hem de "sorun"du.. devşirme bir sisteme dayanıyordu.. kurucuları osman sülalesi türk olabilir ama asıl kurucu akıl türk değildi.. evrenos-mihail-karamürsel gibi beyler yerel egemenler.. ve birçok sadrazam ve şeyhülislam türk değil.. türk olan tek ortak çandarlı sülalesi idi harcandı.. yani sistem böyle kuruldu.. tıpkı fransa-ingiltere gibi.. ve buradan bir fransız-ingiliz ulusu yarattılar.. oysa böyle bir ulus yok.. osmanlı aynısını yapmaya çabaladı ama tarihin geç kalmış treni olduğu için başaramadı.. t.c. bakiyesinde proje bu oldu.. o yüzden diyene dediler.. kurucular dönme-devşirme olduğu için sistem bunun üzerinde kuruldu..
demem o ki.. türkiye solunun çoğu gibi asıl sorgulaman gerekenleri sorgulamıyorsun..
elbette etnisite sosyolojik bir olgudur.. öyle başlarsın böyle sonuçlandırırsın.. toplulukların(etnisite) kaynaşması yeni bir sentez(etnisite) yaratması doğaldır.. zaten eskiden etnisite yoktu.. topluluk vardı.. dışardan üremeden dolayı zaten insanlar hep melezdir.. etnisite sonradan ortaya çıktı.. aslında dil olarak da ayrım yoktu.. diller yaşam faliyetlerinde ve ilişkilerde gerekli bir araçtır.. kim daha iyisini bulmuş ise ona adapte olunur.. ama mülkiyetle birlikte işler değişti.. toplumlar üzerinde egemenlik sadece kılıç ile yetmediği için sosyal olgular yaratıldı vs. vs. etnisite olayının astı astarı kökeni budur..
ve.. hiç bir toplum kendi isteği ile gönüllü toplumsal aidiyetini değiştirmez.. ya daha iyisi vardır., ya da zorla olur.. işte zurnanın bu zırt deliğine dikkat etmek gerekir.. zorla olana itiraz etmek başka., kişinin doğuştan itibaren kendini bir etnisite altında biçimlendirmesi ayrıdır..
seninde dediğin gibi.. kinse kinseyi asimile etmesin ve kimse kimsenin memleketine su saatten itibaren çökmesin.

ne yani..çöken çökmüş., bundan sonra olmasın mı? diyorsun.. ya hala eski çökmelere itiraz varsa.. ki var.. eski yapılan yanlışı çözmeden yeniyi kuramazsın.. elbette bazı yanlışları düzeltmenin yolu kalmamıştır ama kabul ve özeleştiri ve düzgün işleyiş ile yarın inşa edilir.. hala ermeni halkına yapılanlara hak etti diyen "solcu" var.. hala 1923 mübadelesini ulus devlet kurma olarak görenler var.. ve hala el konulan değerler üzerinden egemenlik sürdürenler var.. oh ne ala.. sabiha gökçene el koy ailesinden kopar sonra ulu türk olarak anlat dur..olmaz.. hala hemşinliyi pontusluyu zorla türk say ama ben diyene hain de olmaz.. bak sen bile etnik kökenini açıklayamıyorsun.. bu nasıl bir travma.. hani komünistler yalın gerçekleri cesaretle ifade edendi..

geleyim derdine!!!!
niye özerklik diyorlar, dedugim gibi.. cunku işlerine geliyor obdan olabilir mi..? kürdistan bizim türkiye hepimizin, ben böyle bi riyakarlıga alkış tutmam.
farkındamısın.. özerklik denince tüylerin kabarıyor.. oysa beğendiğin sscb özerkliklerle dolu.. ayrıca.. bir siyasi hareket özerklik deyince topraksal demiyor.. ve bir toprak parçası üzerinde hak talebi ile bir etnisiteye özerklik de demiyor.. sanırım okumamışsın.. yoksa samimi bulmamak., güvenmemek ayrı., ne dendiğini bilmek ayrıdır.. rojava örneği vereyim.. orada kürtlere özerk bölge denmiyor.. sistemdeki ulusal-etnik tanım ve işleyiş kalksın deniliyor.. bu durum rojava için de geçerliolacak.. rojavada yaşayan her halk ve inanç özerk olacak.. oku derim..

kürtler arasıbsa "kürdistan sadece bizim ama türkiye hepimizin" zihniyeti olmadigina emin misin.. kesinlikle emin değilim.. vardır.. milliyetçilik aynı zamanda yayılma-el koyma zihniyetini de içerir ya da hortlatır.. sen bu zihniyeti olmayanlara ya da üzerinden atmaya haır olanlara bak.. ama görmemek istersen görmezsin..çünkü aynı zihniyeti taşırsan sadece onlar mı? biz mi efendi olalıma takılı kalırsın..

örneğin....
gel gör ki mersinden de dbp sorumluydu. simdi mersin kurdistan mi ki. sanırım yne kodlanmışolarak bakıyorun.. mersinden o ya da bu parti sorumlu olamaz.. yani urfadan dbp sorumlu hdp değil mi?.. ümit aktan gibisin.. kodlama bilgiler üzerinden kesin sonç olarak bahsediyorsun.. yok öyle bir şey..
DBP, siyasi akademik rolünü oynayarak, demokratik siyaset alanına öncülük edecektir. DBP daha güçlü bir bakış açısıyla topluma öncülük edecek siyasetçiler yetiştirecek. Kongremizi bu iddiayla yapacağız” dedi. bence araştır incele sonra bu yorumları yap.. ayrıca.. hdp birleşik bir parti.. yani içinde farklı çizgilerin farklı halkların inançların da temsiliyeti olan bir parti.. esp var ama hdp içinde de esp var.. gibi..

yine.. kürtlerin olduğu her yerde kürtleri temsil eden bir hareket bir dernek bir parti vs. olabilir.. bunun olması orasını kürdistan yapmaz ve urfa-amed de bir başka parti var diye orasını da türk-arap vs. yapmaz..


sonuç..

bence bilincini sorgula.. bu arada sorgulama nedir üzerinde çalış.. benim yazdıklarım tek doğru değil ama benim ilkesel tarzım doğrudur diyebilirim..
 
#8
yani.. sen sunana kadar sözlerinin benim için anlamı yok.."
demişsin. özele yazacağım. belki anlamı olur.

ek olarak, ben sana fetönün sızdırdığı meşhur bir ses kaydı var diyorum, 17 aralık sürecinde sızdırılan bir kayıt; apo mahkum arkadaşlarıyla konuşuyor, gizlice kayıt altina almışlar.
bilal oglan bıbıcım deyince inanıyoruz da apo'nun ses kaydi olunca mı inanmayalım. ama sen henüz kaydı ve içeriğini bilmeden teşhis koymaya girişiyorsun. burjuva medya ve futbolla bir tutarak... sözkonusu kayıt da budur, zaten popüler bi kayıttır:


ha itiraf edeyim ki aklimdan kaldigi kadar net bir bagimsizlik soylemi de yokmuş ama nihayetinde bağımsızlıktan vazgeçmedigi bellidir.

ocalan, muhtemelen o an kayıt altında olmadığını düşünüyordur. devrimci mahkumlar arasında geçen bir konuşmadir.

vatan konusuna gelince,
vatan -sonuç itibariyle- bir halkın tarihsel olarak yaşadığı, varolduğu ülke demektir. vatanseverlik de bireyin büyüdüğü yer ve oranın insanlarına olan bağlanmanın içinden doğan bir duygudur. bu duygu nükleer enerji misali insanlığın yararına da kullanılabilir zararına da.. ulus, din de böyledir; içlerindeki kolektivizmi sosyalizme de çekebilirsin, aynı gemideyiz aynı milletteniz deyip kapitalizme de çekebilirsin.
nihayetinde bunlar halkların gerçekleri, realiteyle kavga edilemez; her akıntıya karşı kürek çekmek zaten mümkun değildir. hele ki icinde olumlu bir potansiyel de barındırıyorsa akıntıyı doğru yola yönlendirmek doğaldır. 20. yy. sosyalistleri de -noksanlıklarına rağmen- bunu yaptılar ve bu biçimde önemli kazanimlar elde ettiler. (eleştirecegiz ama, sanki hopus pokus deyip de dünya devrimi yapmak gibi bir imkan varmış da, onlar sınırlandırmış ve ulus-devlet kurmuşlar gibi yazıyorsun. ablukalardan, iç savaşlardan, kalkınma problemlerinden ne haber)
ve "reel sosyalizmler" çoğunluk olan ulusu, kültürel olarak hakim olan ulusu karşılarına almadılar, düşmanlık etmediler ona çünkü bu mümkün değildi, anlamı da yoktu, niye hakim ulusa devrimden sonra düşmanlık edilsin..?

kürt hareketi de benzer süreçleri yaşıyor -yani bölgesel ve senin tabirinle "etnik" yani ulusal bir devrim var ve bunun aşılması mümkün görünmüyor; bi de devlet kursalar ki iş oraya gidiyor köh de senin kötü şablonuna oturacak- dahası oyle ya da böyle kürt milliyetçiliği temelinde bi güç buluyor (20 yydaki osmanlidaki hıncak ve taşnak partisi, ya da rusya'daki ve plonyadaki bund, folkspartei, poale sion vb yahudi partileri misali) ama buna rağmen sana göreve bazı kesimlere göre kürt hareketi ne yapsa güzel eylerken, türkiye solu (ve senin görüşüne göre 20.yy. komunist devletlri) milliyetçi ve dolayısıyla noksandır. bak taşnak ve hınçak partisine; şimdi chpyle sosyalist enternasyonali paylaşıyor, kooperatifcilik ayağına filistinileri süren ve israili kuran yahudi sosyalist örgütlerine ne demeli. köhün bunların yeni bi versiyonu olmadığına dair nasıl bu kadar emin olabiliyorsun, neye güvenerek. abd şimdiden petrol kuyularını emanet etmiş, abd öneri yapıyor ypg adını sdg yapıyor falan, iran'a karşı kullanıliyorlar, ikby bağımsız olsun diyorlar yani abd emperyalizminin ve israil'in çıkarlariyla gayet uyumlu bi işbirliğine girdiler. ha ben orada veya şurada veya burada ayrilmalarına karşı çıkmam desteklerim haklarıdır dedim zaten, ama sosyalizm falan diye de bunu yaldızlamam güzellemem, gidin türk gencleri bu kurtlerin ugruna bunlar kendi milli sistemini kursun diye rojavada ölün demem.
 
#9
tekrardan türkiye soluna gelince, türkiye solunu takip etmediğin belli. odtu'deki anadilde eğitim sloganını bile yanlış anlamışsın, çünkü belli ki solu genel hatlarıyla, zamanın ruhunubda takip etmiyorsun veya edemiyorsun. sözkonusu edilen "anadilde rhitim" soylemi ingilizceye karşı türkçe egitim talebi değildir. kürtçe vd yerel dillerdeki eğitim talebidir.
t. solunun parti programlarına bak, kim var kim yok bak demiştim. bi tarafa tkp ve ödp ile diger tarafa kalanını teraziye koy hangisi ağir ve kalabalık basar demeye getirmiştim, ama sen bu onerimi ne derece ciddiye alırsın bilemem, bazı fanatikler gibi her seyi biliyor havasındasın. kafandan tkp ve ödp ye bakarak, ustelik de bunu burada muhtelif gazetelerden cımbızlamalar yaparak, dünyadaki bağlamdan kopararak turkiye solunu çözmüş zannediyorsun. bak ben de bi "cımbızlama" yaptım yukarıda, pkk liderinin sözüdür.

izmir türk mü, trabzon türk mü demişsin. cevap veriyorum: türktür. :D
niye türke türk demeyim. diyarbakır kürtse izmir de türk.
fransizlar ve türkler "yapay" bir ulus diyorsun. varsin yapay olsun, çok mesele değil. tarihsel haksızlıklar her yerde var, varsın türk tarihindeki tarihsel haksızlıklar çoook büyuk olsun, yani pisss türkler naziler yanında ve israil yaninda kucük bi nokta falan olsun.. e yani sonuç?? olan oldu, geçmişteki politika yanlıştı diyeceğiz, kınayacağız ve oldu bitti. yani bu türkler karşısında daha ne yapmamızı bekliyorsun..? bugün türk olanı detürkfikasyon mu edeceğiz, eski ermeni topraklarını tekrar ermenilere mi vereceğiz, istanbulu du yunanlara verelim, kırımıtatarlara, abd kızılderililere, tel aviv araplara... bunun sonu yoktur. kuzey kürdistanla batı ermenistan sınır anlaşmazlığı yaşar sonra:) moğolistandaki çingiz han heykelini de yıklalım mi?

tekrar kürtlere dönersem.
bu benim bu icin 2.2=4 gibi ya: kağıt üzerinde istediğin sözleşmeyi kaleme alabilirsin ama kağıt üzetinde. sen rojavayı kanlı canli gördün mü, pratikte bu nasıl gelisiyor...? yasakli imc tv ve yurtsever arkadaslarin anlattiklarindan degil ama.. gittin mi.. ve farkli gazetelerden kaynaklardan inceledin mi..
low profile takılmak diye bi kavram var; tabi ki yuksek perdeden bazı şeyleri soylemeleri kendi açılarindan sıkıntı olurdu. rojavada arapların ve türkmenlerin süruldüğü iddialari vardı mesela, ne derece doğrudur bilemem ama şaşırtıcı olmaz. sonuçta kürtlere dayanıyor, arapların yoğunlukta olduğu bölgeler tsk ve cihadistler karşısında çok daha başarısız oluyor. demekki bi aidiyet sorunu var kurd olmayanın... neden acaba(!) sadece geri bilince sahip oldukları için mi...? hmmm.

ve özerklik deyince tüylerim cok sükür kabarmıyor. ama sen türklük deyince kabarıyorsun. özerkliğin sokaktaki ortalama pkk sempatizanı sade kürt için -bana göre- ne anlam ifade ettiğini söylüyorum, bence öyle görüyorlar diyorum. niye bugün bağımsızlık demediklerini de yazıyorum. (nüfus ve nüfuz artsın, yoksa kötü ve denizi olmayan topraklar denk gelecek ve landlock devlet olarak çile çekecekler. güçlenerek öyle bağımsızlık ilan etmek istiyorlar.)

zaten milletsiz olduğumu soyledim, ama turk milliyetciligi karsisinda niye kurt milliyetciliginden medet umayım. ikisini de sevmem. ha kürtleri az biraz daha severim ama eskisi kadar da değil. ama türkün de saf salak olmasina gerek var mı. ben varlığını korumak isteyen bi türk oldsadim bi an önce dedigim tarzda bi referandumdan yana olurdum ki mersin vb şehirler elden gitmesin. adamin orda kurdugu bi hayat var. sonra niye bam diye kurdistan olsun.

ek olarak, bence komple bi milli nüfus sayimı yapmak lazım. kac arap var, kac kürt var, kac gayrimuslim var, kac alevi ve sunni var, bunlar hangi köşe başlarını tutuyor, hangi sektörleri yönlendiriyor. o zaman daha saģlıklı bi politika gelistirilebilir. sosyo ekonomik yapımizı bilmiyoruz. ondan sonra üfüren üfürene. istatistikleri çıkaralım da bunlar köh'ün işine gelir mi şüpheliyim...?
 
#10
delil olarak sunduğun şeye bak.. ondan ötesi sunduğun şeyi okumamışsın.. yazık.. bir kafa bu kadar kodlanmış olabilir.. bkaymaz önderlikten bir alıntı yapmış diyor!! dediği kim.. yanında konuşan diye iddia edilen öcalan.. yahu sen bu şeye nasıl bakıyorsun.. trene bakan bile vagonları saymayı bilir..
vazgeçtim.. bunları gördükten sonra boşuna kürek çekmiş olacağım.. sen bildiğin gibi yaşa!!.. allah akıl sağlığı versin..

izmir türk mü, trabzon türk mü demişsin. cevap veriyorum: türktür. :D
niye türke türk demeyim. diyarbakır kürtse izmir de türk
.
diyarbakır kürt diyen yok.. diyen zaten sosyal faşisttir.. diyarbakır bir vilayet.. içinde kürt de var başkaları da.. izmire gavur izmir diyen ben değilim.. toplum hafızası diyor.. işin şakası bir yana.. şu cümlen zaten seni anlatıyor..
niye türke türk demeyim. diyarbakır kürtse izmir de türk. sana türke türk deme diyen mi? var.. bu algıya nasl vardın.. üstelik daha büyük bir hata var.. türke türk demek ayrı., izmire türk demek ayrıdır..

büyük harflerle yazayım.. belki anlarsın..

TÜRKE TÜRK DENİR.. AMA DÖNME-DEVŞİRME VE ÇAKMA OLANLARINA TÜR DENMEZ.. MİHALIÇIK 1200LERİN ÖNEMLİ BİRKENTİ VE TEKFURLUK.. TEKFUR MİHAL OSMANLI BEYLİĞİ İLE ORTAKLAŞTI VE MÜSLÜMAN OLDU.. TEBASINDAKİ BİR ÇOK AİLE DE MÜSLÜMAN OLDU.. ARADAN 500 YIL GEÇTİ.. HALİYLE TÜRKLEŞTİLER.. ÇÜNKÜ ASILLARI YANLARINDA MEVCUTTU.. HEMŞİNLİ.; MÜSLÜMAN OLMUŞ ERMENİDİR.. ÖDPLİ ALPER TAŞ GİBİ.. AMA UNUTMADILAR VE BİLİRLER.. ALPER TAŞ DA BİR TV PROĞRAMINDA SÖYLEDİ.. BAZILARI UNUTMAK İSTEDİLER.. SEBATEİSTLER DE BÖYLEDİR.. BİLİRLER AMA SAKLARLAR.. BUNLAR HEM SOSYOLOJİK HEM SİYSAL ANALİZ GEREKTİRİR..
MESELE.; GEÇMİŞTE NE? İMİŞ DE ŞİMDİ BAŞKA OLMUŞ MESELESİ DEĞİLDİR.. İÇİNDE.; ZOR(ASİMİLE) ÇIKAR VARSA İŞTE BU SORUNDUR.. ÇÜNKÜ TOPLUMSAL TRAVMA YARATIR VE KİŞİLİK BOZUKLUKLARINA ZEMİN OLUR.. BENİM ANLATMAK İSTEDİĞİM DE BUDUR..

SANIRIM SENDEKİ TRAVMANIN YANSIMASI BU..
 
#11
açıklama ve özür.................
evet odtü de anadilde eğitim sözlerini yanlış anlamışım özür dilerim.. ama anımsatayım.. 68 sürecinde odtü de türkçe eğitim isteriz diyenler vardı.. yaşım itibariyle bildiğim için aklıma ilk gelen bu olmuş.. bu da şartlanmaya., ön yargıya benden bir örnek olsun..
 
#12
cino dedi:"vatan konusuna gelince,"

İnsanlığın avcı toplayıcı toplumdan; tarım ile yerleşik düzene geçmesi vatan! sıfatını doğurdu.. toplayıcı avcı toplumlar tek düze araziyi tapulayıp vatan yapamaz yaşam doğasına aykırı olur av hayvanların göç yada sayıca azalması; toplanan yemiş, meyvelerin sezonluk olması.. vs vs
Ne zaman tarım'a geçildi. verimli toprak işlenebilir sular ile tapulu arazi kavgası yani vatan saçmalığı başladı..
Derler ki kuraklık buzul çağı felan filan göç ediyordu insan toplulukları.. adama demezlermi keyfinde mi göç ediyor işleyeceği vatan pardon toprak parçası kalmadı . yeni alan işgalleri, güçe hakim olan verimli toprakara sahip kişilere saldırıyor gücü yetiyorsa onu yok edip toprağına karısına kızına el koyuyor.. 3 - 5 sene geçince verimli toprak oluyor vatan.. bir kuraklık yada iklimsel değişiklik durumunda uğruna ölüncek vatan çöp oluyor. toprak işlenemezse vatan değildir. içme suyu yoksa hepten vatan değil.. zaten eskiden dutlukmuş buralar dedeme satalım sana buralardan arsa demişler, dedem burda kurt adam yer deyip almamış.. klişe yalandır duymayan yoktur ya da söylemeyen....

tarım, insanlığa sanayi devrimi kadar zarar verdi...

dünya dar gelmeye başladı insanlık başka gezen vatan aramalarına başladı ilk hedef mars ya da ilerki zamanlarda x123 vs gezegen işgal edilip vatan toprağı yapılacak mars gelişmiş canlı yok, nasa su ilkel bakteri ve virüsler bulunduğunu açıkladı.. ilkel yaşamın vatanımı olur, saldır bayrak dik marş yaz tadından yenmez allah allah al sana vatan.

izmir trabzon türk? trabzon türk mü?? 200 avroya dna testi yapılıyor. 10 bin yıl öncesine dna kökleri çıkarılıyor, trabzonda 1 tane türk çıkar mı??? çıkmaz. pontus rumu, ermeni, laz hadi az da gürcü verek... 10 bin sene geriye gidersek büyük ihtimal aryan slav felan çıkarsa hepten b.k gitti trabzonun türklüğü (Trapezus,Τραπεζ) Yunanca masa anlamına gelen, Trapezus dan gelir...

izmir türk? mü? Ancak Smyrna sözcüğü Yunanca değildir, yunan ile rum farklıdır biri greece biri grek.
İzmir (Yunanca: Σμύρνη Smırne, Latince: Smyrna)

türkiyede türk var mı? toroslarda konar göçer türkmenler var zavallılar adlarını devlete vermişler gel gelelim devlet yönetiminde hiç yer almamış hatta adam yerine konmamışlar senede bir kere göç zamanı yandaş kanallarda 15 - 20 sn haber olurlar. 364 gün yoklar..

alparslan türktü ya 1071 den bu yana türk dna lı kadınlarla erkekler çiftleşip hiç dna karışmadan saf türk geldi bugüne?? alparsanl ne kadar türk?
bilim derki saf dna ile saf dna birleşmesi sağlıksızdır doğa da barınamaz sakat ya da ölü doğar dna gen havuzu ne kadar karışıksa aynı tür için güçlü nesiller oluşur.

diyarbakır kürt mü! dağ türkü kenan evren öyle buyurmuştu kürt yok bunlar medenileşmemiş dağ türkleri vahşi yabanıllar allahın izni ile eğitiecez onları cezaevlerinde.. .hepsi türk olacak..ankaradaki hesap Amed de tutmadı.

başkent ankara; hz google arama kısmına yaz ankaralı ermenilere ne oldu? yozgat, malatya, kayseri, elazığ, erzurum, erzincan, maraş ....

cino yazdıklarını okudum aklıma tek bir şey geldi kadıköyde ermeni kilisesinin duvarına defolun ermeniler türkiye türklerindir yazısı geldi..o yazıyı yazan ne kadar türk???
kimi kimin toprağından kovuyorsunda sahipleniyorsun. güç bende döverimde söverimde yarın daha güçlü teknoloji ve silahlara birileri gelip seni döve döve söve söve kovarak senin üzerine vatan inşa ederse.. defolun türkler bu vatan zörklerin derse??

John Keegan savaş sanatı tarihi ktabı vatan konusunda yardımcı olur insanlığın ne b.klar yediğini toprak için. ilkel torplumlar gelişmiş toplumlar savaş tarihini ele almış. ilkel toplumlar sorunlarını daha az kanla hallederken toplum geliştikçe sorun gidermeler daha kanlı olmaya başlamış. kitabın özeti verimli toprak, içme suyu. ne petrol ne uranyum dün bugün yarın toprak ve su....sıfatı vatan

"evet odtü de anadilde eğitim" 80 lerin sonuna kadar vatandaş türkçe konuş propagandası vardı chp nin 1920 30 larda başlattığı faşist propagandası.
şimdilerde "tek dil tek bayrak tek vatan" bu sözleride çalmışlar. söyleyen ilk kişi Adolf Hitlerdir ben almanyayım der... konuşmasına başlarken

Franko ispanyasından; sonra t.c kendi topraklarını ve insanları savaş uçakları ile bombalayan ülkedir

tarım insanlığa iyi gelmedi
 
Son düzenleme:
#13
belli olmaz ama, son bir msj yazıp daha da uğramayacağım sanırım.

Türkler - bilmem kac avroya DNA testi mevzusuna giren Fuzuli'ye yanıtım: ulus nedir ırk nedir etnisite nedir..? bunları dikkate al. bu temel kavramların yok ya da dikkat etmiyorsun. ulus ırkla tanımlanamaz. fransızlar kaç etnsiteden oluştu haberin var mı. ruslar bugün orta avrupa'dan ve orta asya'dan kız alip vermemişler mi. Smyrna Turkce değilmiş de.. Evropa neyce, Frigyalılar Batıli mi. ve bunların tayin edici ne önemi var bu bilgilerin... hayir sanki tüm uluslar saf bi turkiye turkleri "cakma". ve dedigim gibi ulusla, etnisite ve ırkı bir tutmak zaten problemli.
Kürt halkı/etnosu da bugün uluslaşma sürecindedir, henüz tam anlamiyla olgunlaşmadı-uluslaşmadı ama oraya gidiyor.

kimi kimin toprağından kovuyorsunda sahipleniyorsun. güç bende döverimde söverimde yarın daha güçlü teknoloji ve silahlara birileri gelip seni döve döve söve söve kovarak senin üzerine vatan inşa ederse.. defolun türkler bu vatan zörklerin derse??
lafı gelmişken, türk değilim. ve tekçilikten, asimilasyonculuktan, kemalistlikten hazetmem. tek millet dayatmasindan iğrenirim. türklerin -her ulus gibi- türk kalmaya, çoğunluk olduğu kentleri asimilasyondan ve türksüzleştirici etkiden korumaya hakki vardır, diyorum. her ulusun ve halkım/etnosun boyle bir hakkı normal şartlar altinda olmalıdir gibi görünüyor. makul bir şeydir bu. bi tür turklerin kürtlerden ulusal özerkliği gibi düşün. neden olmasın. eskiden ulusların kaynaşip yok olmasından yanaydım ama git gide daha cok bu düşünceye yakınlasiyorum.hem boylesi daha estetik; mesela her ulusun kadinlarinin kendine has bi guzelligi var. niye bunu insanlik olarak yitirelim de herkesin tipi roberto carlos gibi olsun.
köh ozerkligu de zaten fiilen ulusal bi özerkliktir/olacaktir. ben ise kürdün sahip olacagi seye o ulusal ozerklige türk de sahip olsun diyorum. yani böyle heyecana unlemlere, solperenliğe gerek yok. alperenler var bi de solperenler var bilir misiniz. solperenlik ne guzel bi argo terimi ya:D tam seni ve suat abiyi anlatıyor.


bana dünya tarihi anlatmayınız, şöyle oldu böyle bitti zaten vatan kavramı da şu şu uretim ilişiklerine dayanır, demenizin bu gereği yok, ben buna itiraz etmiyorum ki. somut durum karşısında ne yapılabilir, strateji tartışması yapıyorum.
ayrıca, -fuzuliye soyluyorum- Tarım toplumu olmadan da ticaret yapan ve mahallerinde yaşayan ve zanaat, demir bıcak falan yapıp satan, oyle gecinen bazı antik toplumlar da var bu arada. (yani en azından 1 tane var. John Reader diye bir adam var, Kentler Tarihi diye yanılmıyorsam bi kitabı var orada anlatıyor.)

Suat abi
Çakma NIKE olur, ABiDas olur, çakma ulus olmaz. Ulusun tanımı belli.

Marksistler bence gayet ikna edici bir ulus tanımı yapıyor: *dil birliği (türkçe) *toprak birliği (türkiye) *tarih birliği (kaç kuşaktır "çakma olmayan" türklerle kaynaşmışlardır) *kültür ve ideal birliği *ticaret birliği olan topluluk ulus'tur. Hemşinler, Sabateistler, muhacirleri bu bağlamda artık çok büyük ölçüde Türklük çatısı yani tek bir ulus altında ele alabiliyorum. Yeni kuşaklar kendini Türk hissediyor ve Türk kültürü içine kaynaşıyor ve eski kuşak ise kultürel alısveriş icinde Türk kültürünü dönüştürmüştü ve kendi de dönüşmüştü vesair saire... Travma varsa dahi yeni kuşaklar hatırlamıyor. Ya bi de öyle dramatize ediyosunuz ki sanki diger tüm uluslar travmasız kaynaşmıştır, yani çakma demenin hic bi anlamı yok. ve ayiptır da. mesela adam turkum ve cerkesim diyor o sekilde mutlu olduğunun otesinde o arık marksizmin ulus tanimı cercevesinde de (dil birligi, ticaret birligi, idefl birligi vesaire) türk olmuştur...
Melting pot / yani aynı potada eritilip tek ulus oluyor. Kürtler ise çok kalabalık olduklarından vb durumlar nedeniyle bunun bir parçası olmadı, oldurulamadı.

SANIRIM SENDEKİ TRAVMANIN YANSIMASI BU..
Suat abi, Ben uzaktan psikanaliz yetenegine inanmiyorum ama madem sen tehşis koydun -ya da koymasan da sanirim budur dedin- (ki kabul etmiyorum ama ayrıntıya girmeyeceğim, yanlış varsayimlar üzerinden çözümluyorsun) ben de sana bi tehşis tahmini yürüteyim. ödeşelim. daha da bi süre bu foruma gelmem heralde. yazacağimı da yazdım. tekrar tekrar okur düşunürsünuz umarım.
her neyse hazır misin. o da klişe bi tehsis olacak ama bence alakadar olabilir:
12 eylul'de yenilince ve örgüt yoneticileri "biz sadece dergiyiz" deyip davaya ihanet de edince, 12 eylüle, işkencelere ve reel sosyalizmin çökmesine ragmen devlete en çok vuran orgut yani işte malum örgüt gönlünu ferah tuttu ve "bari bu kürtler bunlarin ensesinde boza pişiriyor" diyerek böylelikle bi çeşit kürtçü oldun suat abi.
 
#14
"ulus nedir ırk nedir etnisite nedir..?" nedir biliyorsan sen cevapla

fransızlar kaç etnsiteden oluştu haberin var mı. ruslar bugün orta avrupa'dan ve orta asya'dan kız alip vermemişler mi" yazdıklarınla çelişiyorsun sende Alzheimer belirtisi olabilir bir nörolojiye görün (kötü amaçla demiyorum yazdıkların bir biriyle alakası yok.
ne yazdığını bilmiyorsun fransız rus tartışması değil konumuz anadoluda türk ve sana göre diğerleri tartışması.

Türkler - bilmem kac avroya DNA testi mevzusuna giren" diyorsun türkçe mealini anlamdın cevap olsun diye döktürmüşsün evet dns testi yapan kurumdan yüzde alıyorum.

Smyrna Turkce değilmiş de.. Evropa neyce, Frigyalılar Batıli mi" çok dokunmuş demekki hastalığın tespitini doğru yapmışım
türkçe değil rumca zoruna gitti belli frigyalılar anadolu bölgesinde ise avrupalı değildir ama köken olarak soruyorsan frigyalıların kök araştıması yapmadım. dert başka ah ah

hayir sanki tüm uluslar saf bi turkiye turkleri "cakma". ve dedigim gibi ulusla, etnisite ve ırkı bir tutmak zaten problemli." ben nerede yazmışım tüm halklar ari ırkda bir türkler çakma...
türkmenler var ne yaşadıklarını yazdım birde devşirme dönme dölü bozuk türk oğlu türk diye böğürenler var onlar için dna testi yapsınlar derim.
 
Son düzenleme:
#15
"ulus nedir ırk nedir etnisite nedir..?" nedir biliyorsan sen cevapla

fransızlar kaç etnsiteden oluştu haberin var mı. ruslar bugün orta avrupa'dan ve orta asya'dan kız alip vermemişler mi" yazdıklarınla çelişiyorsun sende Alzheimer belirtisi olabilir bir nörolojiye görün (kötü amaçla demiyorum yazdıkların bir biriyle alakası yok.
ne yazdığını bilmiyorsun fransız rus tartışması değil konumuz anadoluda türk ve sana göre diğerleri tartışması.

Türkler - bilmem kac avroya DNA testi mevzusuna giren" diyorsun türkçe mealini anlamdın cevap olsun diye döktürmüşsün evet dns testi yapan kurumdan yüzde alıyorum.

Smyrna Turkce değilmiş de.. Evropa neyce, Frigyalılar Batıli mi" çok dokunmuş demekki hastalığın tespitini doğru yapmışım
türkçe değil rumca zoruna gitti belli frigyalılar anadolu bölgesinde ise avrupalı değildir ama köken olarak soruyorsan frigyalıların kök araştıması yapmadım. dert başka ah ah

hayir sanki tüm uluslar saf bi turkiye turkleri "cakma". ve dedigim gibi ulusla, etnisite ve ırkı bir tutmak zaten problemli." ben nerede yazmışım tüm halklar ari ırkda bir türkler çakma...
türkmenler var ne yaşadıklarını yazdım birde devşirme dönme dölü bozuk türk oğlu türk diye böğürenler var onlar için dna testi yapsınlar derim.

lafı gelmişken, türk değilim" bana ne sordum mu ırkını

tekçilikten, asimilasyonculuktan, kemalistlikten hazetmem. idda ediyorsun yazdıkların tam tersi hangisine inancaz?

her ulusun kadinlarinin kendine has bi guzelligi var. niye bunu insanlik olarak yitirelim de herkesin tipi roberto carlos gibi olsun.

afro ike beyaz sarı tenli çekik gözlü sarışınla evlenemez ari ırk olmalı yazdığın bu başka izahı yok işin içine kadın güzelliği ile çıkamazsın.


bana dünya tarihi anlatmayınız" yazdığın olay dünya tarihi üzerinden işliyor, sana cevap verirken ne yazalım servantes-donkişot örneklemesi

dert kürt konu kürtse ileri taşim ermenide var vatan tehlikededir 1 ermeniler 2 rumlar 3 yahudiler tc düşman listesi yaptı 60 larda

ulus millet bayrak marş hepsi güç elde etmek için uydurulmuş yalanlardır gücü iktidarı kaybetmek istemeyenler tarafından sen ulus bayrak alrında sürü olmak istyorsan ayrı. iktidar iki manipülasyonu iyi kullanır din ve ulus-bayrak
 
#16
@Fuzûlî
ulusun tanımını yukarıda yaptım zaten.

Sen "türkler saf ırk değildir" muhabbeti yaptın. Ben de türklerin, fransizların, ruslarin da tipki turkler gibi farklı etnistielerden ve ırklardan geldiğini örnekledim. Sen Izmir grekcedir dedin ben de Europe da ona bakarsan Frigyaca dedim. Olgular karşılaştırmalarla belirginleşir. Ulus olgusu da böyledir.
Sen bana Türkmüşüm ve statukocuymuşum gibi bir mesaj yazdın ben de türk olmadığimı söyleme ihtiyacı duydum. Sonra sen de "sana ırkinı sordum mu" diyorsun... Türk ırk değil ki ulustur. Türk değilim çünkü türk ulusuyla kültür birliğim zayıf ve türk ulusuyla dayanışma bağlarim zayıf, ayrıca idealim ve tarihim farklı ve ait hissetmiyorum.
dna üzerinden konuya girmişsin, şu kent grekçe, bu etnisite slavlara ve rumlara dayanıyor diyerek "türk yok" demeye getirdin. ben de tüm uluslar böyle diyorum.

yani bunda anlamayacak ne var... yazdıklarımda tek satır asimilasyonculuk kemalistlik-tekçilik övgüsü de yoktur.

evet, her ulusun ve etnisitenin ve ırkın kendine has güzelligi var. zenciler ve beyazlar evlenmesin demedim. o onların kararıdır. kanimca, her etnisite kendi arasında evlensin daha makul olur. ermeni ermenye benzesin, kurt kürde, alman da almana, zenci de zenciye. farkliliklar güzeldir estetiktir. bu irkçiliksa eger varsin "ırkcı" olayim. zaten siyahi siyahiyle, fars da farsla evlenmeyi yegiyor genelde. ben herkesin herkese benzediği gri bir surü istemiyorum arkadaş.

ayrica bu konu başlığında ırk mevzusunu siz (duat abi ve sen) başlattınız. oysa ben turkiye solunun dünya ölcusünde enternasyonalist olduğunu cesitli örneklerle ifade etmeye gelmiştim. bunu yaptim da. turkiyedeji ulusal sorunun çözümünü de sundum. ama siz türkifobik olduğunuz için meseleyi ırk tartısmasina cektiniz.
hadi eyvallah.
 
#17
belli olmaz ama, son bir msj yazıp daha da uğramayacağım sanırım. öncelikle sorayım... neden?.. görüşlerini aktarmaya engel olan mı? var.. bu forumu birilerinin "vatanı"., kendini de misafir(geçici göçmen-azınlık vs.) mi sanıyorsun.. yoksa.; beni sarmadı.. burada bulunmaktan hoşnut değilim mi? diyorsun.. ikincisi ise kendi karar/tercihindir saygı duyarım..
..........................................

ulus tanımı.: bu konuda bir çok tanım vardır ve hepsi farklıdır.. oysa ortaya atıldığında ya da atanlar diyeyim ne dediklerini açık ifade ediyordu..
aydınlanma denilen dönemde ortaya atılmıştır ve kesinlikle devlet kavramı ile sıkı bağları vardır.. devlet ile bağı olmayan topluluklar için farlı tanımlar ortaya atıldı.. halk denildi.. toplum denildi., kabile denildi.. etnisite tanımında karar kılındı.. sonra sapla saman karıştırıldı..

oysa.; halk-ulus-millet-kelime olarak aynıdır köken olarak farklıdır.. bir topluluğu anlatır.. peki bu topluluğu ne?ile belirleyeceksin.. dil-ortak kültür-ortak yaşam alanı(toprak)-üretim ortak kültür desek!! olmuyor.. aynı dile sahip ama farklı yaşam alanlarında olan ve ayrı kültüre sahip olanlarında olduğu gerçek.. kısaca.; olmadı.. dil de karar kılındı.. ama bu sefer amaç dışına taşıyor., çatışmalara neden oluyordu.. bu durum egemenlerin işine gelmiyordu.. örneğin alsas-loren bölgesi.. almanya aynı milletiz diyor., fransa da diyor.. çünkü konuşulan dil antik germendilinin bir lehçesi.. hem fransızcada var hem almancada..

aydınlanmacılar!! bırakın bu işleri dedi.. millet-ulus olmak için bir vatan gerekli.. ortak dil-kültür zamanla oluşur.. ki.. bir çok bölgede oldu ve.. amaç hasıl oldu.. önce vatan-devlet sonra ulus.. ne mutlu(....) diyene deriz., demeyeni mutsuz ederiz..

Türk ırk değil ki ulustur. Türk değilim çünkü türk ulusuyla kültür birliğim zayıf ve türk ulusuyla dayanışma bağlarim zayıf, ayrıca idealim ve tarihim farklı ve ait hissetmiyorum.
hem bunu diyorsun.. hemi de... bunu
Marksistler bence gayet ikna edici bir ulus tanımı yapıyor: *dil birliği (türkçe) *toprak birliği (türkiye) *tarih birliği (kaç kuşaktır "çakma olmayan" türklerle kaynaşmışlardır) *kültür ve ideal birliği *ticaret birliği olan topluluk ulus'tur. Hemşinler, Sabateistler, muhacirleri bu bağlamda artık çok büyük ölçüde Türklük çatısı yani tek bir ulus altında ele alabiliyorum. Yeni kuşaklar kendini Türk hissediyor ve Türk kültürü içine kaynaşıyor ve eski kuşak ise kultürel alısveriş icinde Türk kültürünü dönüştürmüştü ve kendi de dönüşmüştü vesair saire... Travma varsa dahi yeni kuşaklar hatırlamıyor. Ya bi de öyle dramatize ediyosunuz ki sanki diger tüm uluslar travmasız kaynaşmıştır, yani çakma demenin hic bi anlamı yok. ve ayiptır da. mesela adam turkum ve cerkesim diyor o sekilde mutlu olduğunun otesinde o arık marksizmin ulus tanimı cercevesinde de (dil birligi, ticaret birligi, idefl birligi vesaire) türk olmuştur...
Melting pot / yani aynı potada eritilip tek ulus oluyor. Kürtler ise çok kalabalık olduklarından vb durumlar nedeniyle bunun bir parçası olmadı, oldurulamadı
.

pardon sen çekoslavaklaştıramadıklarımızdanmısın..
yada bir yanın böyle öbür yanın öyle mi?..

o yazdığın ulus tanımı marksa ait değil.. burjuva aydınlanmacılarına ait.. ve marks bunu aynen alırken şu ayrımı yapar.. tarihsel halklar., tarihsel olmayan halklar.. yani.; burjuva devrimini yapacak alt yapıya(üretici güçlerin gelişmişlik seviyesine) uluşabilmiş halklar., ulaşamamış halklar.. senin dediğin gibi marks da örneğin kürtler gibi halkları uluslaşma sürecinde yada tarihsel eşiği kaçırmış asimile olacak halklar olarak görür.. rosa marksist olarak polonya(lehler) için aynısı demişti.. almanya tarafındaki lehler almanlaşsın., rusya tarafındakiler ruslaşsın.. çok normal.. kendisi yahudi ya.. leh ulusu çok önemli değil.. lenin hayır der.. ulusların kendi kaderlerini tayin hakkı var.. yok öyle şey.. üretici güçler vs.. ama işler azerbaycana-gürcistana-ermenistana-vs. ye gelince bu sefer sovyet ulusu der..

sende aynen böylesin.. oradan sorunca başka.. buradan sorunca başka nağmeler çalıyorsun.. bilgi olsun teşekkür istemem..
etnisite ile ulus-millet aynı tanımdır.. halk ayrıdır.. halk alt tabaka/avam anlamındadır..
etnisite.; aynı dili ve kültürü(gelenek-inanç) taşıyan ve kendisini bir simge/isim ile tanımlayan topluluk.. bazı anlayışlar bunu biyolojik olarakl tanımlar buna ırk da denir.. ama aynı tanımdır.. bilimsel!! olarak ayrı olduğu söylenir.. biyolojik/kalıksal ortaklık aranır vs. ama bilime göre böyle bir ari ırk olmadığından hikayedir..

aslen....
tarihsel süreçler içinde komünal toplulukların.; kabileden aşirete ve oradan konfederasyona kadar uzanan süreçlerde yarattığı birliklerin/ortaklaşmaların sonucu ortaya çıkan birliklerini bir totem(hayvan-bitki-vs) ya da bölge veya bir hanedan ile tanımlamaları ve bu birliklerini bir çok zeminde(dil-gelenek(hukuk)-ortak yaşam ve üretim alanları) ortaklaştırmaları olayı ulusa giden yoldu.. ama bu yolda birçok şey yaşanmıştır.. bu topluluklar kendi içlerinde parçalanmış ya da dağıtılmış ya da yaşam alanlarının yetersizliğinden dağılmış olabiliyordu..
genelde aynı bölgede var olan bu topluluklar özellikle dil ve ortak tarihsel tanım üzerinden netleştiler.. bazıları bu anlamda şimdiki ulus yapılaşmasına erişti., bazıları başka yapılar içinde eridi yada sentez yarattı yeni bir tanımla ulus oldu..

bu tarihsel gelişmelere bir teori gerekti.. işte aydınlanma dediğimiz aşamada burjuvazi bu süreçleri kendi lehinde yeniden tanımlamaya ve biçimlendirmeye çalıştı.. bu anlamda özellikle tapulu araziye vatan dedi ve bu vatanın envanterinde bir topluluğa gereksinimi vardı buna da vatandaş dedi.. bu vatandaşı millet-ulus gibi tanımlarla devlet etnisitesi haline getirmeye çabaladı.. bunu başaranlar oldu başaramayanlar oldu.. başaramayanların "ulusal/milli sorun" diye bir de "dert"leri oldu.. bu dert sahipleri de giderek devlet ulusalcısı olarak ezilen halklar karşısında şövenleşti.. solcuları sosyal şöven sağcılarına da milliyetçi aşırılarına da ırkçı faşist dendi..

anlayacağın..
ne burjuvanın ne de ondan alıntı yapan marksın ulus tarifi doğrudur.. helvanın halva halleridir.. ulus tanımının tarihçesini komünal toplumdan beri ele alıp., yaşananların süzgecinden geçirip geldiği aşamadaki halini de ne vatan/toprak ne de devlet/millet olarak tanımlamayanlar gerçek helva ustasıdır..
bir çok ulus aslında ayrı görünen bir çok ulus ile kardeştir.. kandaştır.. ama sosyal-siyasal ve yaşamsal nedenlerle ayrışmıştır.. yani.... ulus dediğin olay sosyolojiktir.. ama bunu bilip., zorla sosyolojik ulus yaratmanın adına da asimilasyon denir.. tam da senin doğru bildiğin tarz gibi..

dil birliği (türkçe) *toprak birliği (türkiye) *tarih birliği (kaç kuşaktır "çakma olmayan" türklerle kaynaşmışlardır) *kültür ve ideal birliği *ticaret birliği olan topluluk ulus'tur.
bu yazdıkların özellikle *kültür ve ideal birliği *ticaret birliği bu saydıkların tam da mülkiyet/sermaye işleridir.. dile gelince.. ortak dil merkezi dil ile başladı.. yani tevhidi tedrisat.. internete yaz oku.. "Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından 3 Mart 1924 tarih ve 430 Kanun Numarası ile kabul edilmiş olan ve ülkedeki bütün eğitim kurumlarının Maarif Vekaleti’ne bağlanmasını öngören yasadır(vikipedi)"
bu tarihten önce ortak türkçe neymiş.. bölge bölge bir araştır.. bakalım.. ortak bir türkçe var mı imiş.. fransa bu işleri ilk başlatandır..


dilerim bu çabalarımı okur sorgular., sağlamasını yapar eleştirilerle bana katkı sunarsın..
 
Üst