yanki çuvala, tgb-ip-perinçek çuvallamaya

#1
tgb'li gençler abd askerinin başına çuval geçirmiş...

abd ışid güçlerini bombalıyor. perinçek kobani'nin ışid'in eline geçmesinin ulusal çıkarlarımıza uygun olduğunu ilan ediyor. tgb'liler abd askerinin başına çuval geçiriyor.

chp'li ulusalcı vekil "amerikan emperyalizmine karşı tam da bugün yapılan bu eylemi" kutluyor.

kahrolsun abd emperyalizmini tam da bugün hedefe koyanlar! kahrolsun solumuzu ahmaklaştırıp saman alevi solcusu yapanlar!

laik,kemalist, aydınlanmacı, cumhuriyetin tarihsel kazanımcısı ulusalcı solcuların varıp indiği yere bakın. ışid karanlığına muhtaç olma hâli. perişanlık dizboyu.

afganistan sovyet desteğindeki rejimin elindeyken abd destekli talibanı kahraman mertebesine çıkaran aydınlık, sovyetik düzen yıkıldıktan sonra rusya'yı destekleyip taliban'a ve abd'ye savaş açan aydınlık, şimdi de, abd ışid'i bombalarken ona savaş açıyor.

çünki ulusalcı çıkarları açısından bakıyor. yani devlet çıkarları açısından bakıyor.


pek mizahî olmadı belki bu yazı ama kara mizahın hakim olduğu bir gerçeklikte mizahın da gücü azalıyor. mizah doğrudan kara, kapkara bir renkle hayatın, teorinin ve pratiğin içinde doğuyor.
 
#2
bu konu yaşamda ve sosyal medyada tartışılıyor!!! oysa gerek "eylem" gerekse yapanlar dikkatlice analiz edilmiyor..

bu "eylem.. çok öncede yapıldı.. çuval geçirme olayı da çok önce oldu.. şimdi olmasının amacı var..

bhh dedikleri kontra nasyonalist projenin bir uzantısıdır.. nasıl ki., gezi sürecinde bu itleri devrimci saydılar.. şimdi de empati işliyorlar.. öyle ya.. anasının kuzusu halk evladı ve en önemlisi geziye çıkmış gençler konumunda sivil amerikalı çocuklara eylem yaptılar.. resimlere bakın.. o amerikalılar geziye çıkmış gençler gibi..
demem o ki.. t.c. askeri kürdistanda sivil ve halk çocuğu olurken bu amerikalı gençler işgalci emperyalist askeri oluyor.. ne anlamlı değil mi?..
elbette işin bu yanını sorgulayacak karakterde türkümün solu yok.. zaten konu bu değil..

tgb atağa geçti.. hem ortamı abd üzerinden kürt düşmanlığı olarak yeniden kodluyor hem de anti emperyalist ulusalcı imajı çiziyor.. öyleler böyleler ama en azından anti emperyalistler.. kürtler öyle mi!!!!!

bu olayı.. chp içinden çıkış yapan sezgin tanrıkulu "özürü" ile birleştirin.. adam olması gerekeni yaptım demiyor.. "abi.. vallahi billahi genel başkanın emri ile bu "boku" yedim" diyor..
kışkırtıyorlar.. içlerindeki ne mutlu devletimin milliyetçilerini kışkırtıyorlar., alevi tepkilerini de yumuşatıyorlar.. çünkü bhh ile ilişkilenmeler aleviler üzerinden işletilecek.. yoksa özellikle kürt aleviler ve arap aleviler hdk'ya kaptırılıyor.. türk alevileri ise mhp örgütlüyor.. chp ye lahananın sapı kalacak..

nasuh mitap üzerinden başlatılmak istenen tartışmaya müdahil olanlara bakıyorsun.. en son konuşması gerekenler konuşuyor..

türkiye politik alanına sağından solundan devşirme nasyonalist bir "nuhalefet" cephesi yaratılmak isteniliyor.. özgürlük hareketi bunun farkında.. duran kalkan bu anlamda bir açıklama yaptı.. tam da bu "gelişmelere" müdahale anlamındadır..

Demek ki doğru yaklaşılır ve çaba harcanırsa devrimci-demokratik güçler bir örgütsel çatı altında birleşebiliyorlar. Faşizme ve oligarşiye karşı birlik içinde demokrasi mücadelesi verebiliyorlar
...
Peki 2015 seçiminde AKP’yi kim yenilgiye uğratacak ve Türkiye’yi söz konusu felakete yuvarlanmaktan kim kurtaracak? Herhalde aklı başında olan hiç kimse bunu MHP’nin yapabileceğini düşünmez. O halde geriye CHP kalıyor. Peki bugünün CHP’si bunu yapabilir mi? Yapamayacağı çok açık. Hem siyasal ve stratejik yaklaşımı, hem de örgütsel durumu bunu açıkça gösteriyor. Günümüz CHP’si AKP’yi aşan hiçbir şey söyleyemiyor. O halde Türkiye’yi AKP’den kurtarma görevini CHP’nin yerine getireceğini beklemek, MHP’den beklemekten pek farklı değil. Dolayısıyla CHP’den beklentili olarak destekleyici konuma düşmek tarihin en hatalı demokratik siyaseti olur.
O halde geriye kim ya da kimler kalıyor? Çok açık ki, tüm eğilimlerden demokratik güçler, tüm demokratik güçlerin birliği. Türkiye’yi böyle bir süreçte AKP felaketinden ancak demokratik siyaset kurtarabilir. Bunu tek başına başaracak bir demokratik hareket olmadığına göre, o halde tüm demokratik güçlerin birliği zorunlu. Yani HDP, ÖDP, EMEP başta olmak üzere tüm demokratik güçlerin seçim ve eylem birliği yapmaları 2015 seçiminde Türkiye’yi yeni bir alternatif çıkışa götürebilir. Yoksa karşı karşıya kalınacak felaketten demokratik güçler de sorumlu olur.
Biz bunu söyleyince, bazı partiler “Biz devrimciyiz, devrimci birlik yaratırız” diyorlar. Nasuh Mitap’ın da içinde yer aldığı Mahir Çayan hareketinin devrimci olduğunu belirtiyorlar. Böylece “demokratik birliği” güya geri görüyorlar. Halbuki söz konusu devrimciler hep demokratik halk devriminden söz ediyorlardı. Dolayısıyla başarı için “demokratik birlik” şarttır. Kaldı ki istedikleri kadar devrimci birlik yapsınlar, kimse kendilerine bir şey demiyor. Yine en geniş demokratik birlik, devrimciler arası birliği dışlamıyor ve engellemiyor.
Bu nedenle böylesi kritik bir tarihi süreçte herkesin konumunu gözden geçirmesi ve 2015 seçiminde AKP’yi gerileterek demokratik siyaseti yönetim alternatifi yapacak bir birlik tutumu içine girmesi büyük önem taşıyor.
http://www.google.com.tr/url?sa=t&r...8fnBa8Y2AAS8mE8ZdS7-Y3w&bvm=bv.79189006,d.bGQ

her şey toplum mühendisliği içinde anlamlıdır.. yaşamın politik sürecini ciddiye alan., bu sürecin asli öznesi olma gücünü bulan., sistemin toplum mühendisliğini önemser ve gereken pozisyonu alır.. duran kalkan ödp eleştirisi yaparken de aynı duruşa sahiptir bu önermeyi yaparkende..

perinçek ile kimse bir araya gelmez demeyin.. yaşamın gerçekliği bunu yalanlıyor.. kimse perinçek ile yanyana gelmiyor ama add çağdaş yaşam ve chp ile yanyanalar.. perinçek tayfası da buralarda konuşlanmış durumda.. ve yanyanalar..
 
#3
Perinçek yaşadığı müddetçe heryerde kamber olacak kaç yıl ayakta öyle böyle kaldı boşverin bu adamın üstünden herşeyi okumayı bırakın da türkiyede de sosyalistler birgüç haline gelsin zayıflıklarını atsınlar üstlerinden biraz...
 
#4
bu ödp de olsun kp de htkpdeki gençlerin perinçeği falan sevdikleri yok partisini de sevmiyorlar aynı çuvala hemen hepsini koymamak gerekir.Perinçeği türkiyede anlamamış insan kalmadı artık abartıldığı kadar önemli mi bu insan ve partisi ?
 
#5
Perinçeği sevip sevmemelerinden ziyade siyasetleri bir yerde örtüşüyor. KÜRT MİLLİYETÇİLİĞİNEDE!!!
Sadece parti bazında bakarsan yanlış edersin.Etki ettiği ve kışkırtmaya çalıştığı kesimlere bakmak gerekir. Suat'ın da dediği gibi bhh içindeki bütün fikirler birebir aynısı.Abd emperyalist görülür Kürtler bunlarla iş birliği yapar ya da maşası gibi gösterilir.. Ama sorsan abd emperyalizmine karşı rusyanın çinin kucağına otururlar.. Anti emperyalizm ne demek nasıl olur?? Bütün bunları bulandırıp solu sadece akp karşıtı alanda birleştirme çabalarındalar.. Bu klik sadece savaş çığırtkanlığı yaparken arkasına sözüm ona solcuları da takma peşinde
 
#6
TKP tayfası baştan beri kürt milliyetçiliğiyle de , türkmilliyetçiliğyle de mücadele etmemiz gerekir diyor zaten bu doğru gibi de gözüküyor her iki ırkın şovenizmine de karşı çıkmak doğru gibi gözüküyor bir şekilde tüm ülkede devrim yapma iddiasına sahip olmaları lazım ancak ben kişisel olarak bu işin içinden çıkamadım teorik olarak her iki milliyetçilikle nasıl savaşırsın bunun altı doldurmadığı sürece sürekli eleştiri altında kalacaklar kürdler tarafından...
 
#7
Milliyetçilikle mücadeleyi hangi alanda yapacaklar peki?? Kürt'lere sırt çevirerek mi?
Hangi ülkede devrim hedefliyorlar ve Kürtlerin haklarına sadece kitabi olarak yani lenin'in yazdıklarını sadece papağan gibi tekrarlayarak,pratikte suya sabuna dokunmadan mı yapacaklar? Beyaz Türkler yine iş başında. Gözlerinin önünde bir devrim gerçekleşiyor ama bunlar hala gösteri amaçlı ekim devrimi kutlamaları yaparlar. Ama sahi bunlar vatan millet bölünmesin yeter biz kendi aramızda solculuk oynarız derler
 
#8
Zaten türkiyedeki sosyalistlerinin birleşik devrim türk de kurtulacak kürt de kurtulacak gibi tezleri gümledi gitti kürdler ciddiye almıyor bunları genel olarak senin sosyalizminibekleyemeyiz diyorlar emperyalizme dikkat desen sen zaten emperyalizmsin diyorlar biz de istediğimizi yaparız genel olarak gördüğüm bu her yönden dili lal olmuş sosyalistler umarım bu çıkışsızlıktan kurtulunur.
 
#9
ne güzel!!!! .. "ip" nasyonal faşizmi "sol" olarak bu forumda da tartışılmaya başlandı bile.. diyeceksiniz ki.. nereden çıkarttın..

Perinçek yaşadığı müddetçe heryerde kamber olacak kaç yıl ayakta öyle böyle kaldı boşverin bu adamın üstünden herşeyi okumayı bırakın da türkiyede de sosyalistler birgüç haline gelsin zayıflıklarını atsınlar üstlerinden biraz...
nasıl boşverelim.. hem kendin bunca yıl ayakta kaldı ve kanber olarak her yerde var diyorsun.. hem de boşverin diyorsun..
ama.. düşünmüyor-sormuyorsun.. bunca nasıl nasıl ayakta kaldı..

80 öncesi bu kadar değildi ama 80 sonrası hepten beter oldu.. balık hafızasından bahsediyorum.. tamam.. balık hafızası modernleşme ve ilerlemenin., yani batılaşma-muasır medeniyete erme cumhuriyet değerlerinin sonucu ama bilgiye ulaşmak bir parmak buyu kadar uzakta ve saniyeler kadar yakında iken sormamak başka bir şey.. balık hafızasının bilinç ve vicdanda yarattığı tahribat olmaktadır..

türkiye solu bu "ip" itlerini hiç bir zaman dışlayamadı.. 1977-78 sonrasındaki pozisyonları sonucu bir tavır alındıysa da bağlantılar üzerinden ilişkilenmeler sürdü.. hatta dönem dönem ilişkilenildi de..

neden mi?.. işte balık hafızasına., bilinç-vicdan çürümesine neden olan asıl zeminleri açığa çıkartacak soru budur.. NEDEN?..

ÇÜNKÜ.; idelojik köeknleri ve tarihsel kökenleri aynı.. türkiyesolu bu köklerden kopamadı da ondan..

istenirse üşenmeden bu tespitimin açıklamasını tarihsel süreç üzerinden anlatabilirim.. ama istenirse., anlattıklarım sorgulanacaksa., araştırılacaksa.. didiklenecekse.. anlatırım...
 
#10
Ulusal denilen televizyon ve gazeteleri olduğu sürece anti emperyalizm ayaklarıyla varlıklarına devam edecekler yoksa sevildikleri yok onların içi boş emperyalizm palavralarına da benim karnım tok. Diğerlerinin de aynı torbaya konulmasına itirazım var sadece onları da aynı torbaya koyarsak hayat boyu aldatılmış olacağız i.pyi tecrid etmek üniversitelerde tecrid ediliyorlar zaten diğer alanlarda da edileceklerdir.Eskisine göre palavralarını yiyebilecek insanlar azaldı .
 
#11
Ulusal denilen televizyon ve gazeteleri olduğu sürece anti emperyalizm ayaklarıyla varlıklarına devam edecekler yoksa sevildikleri yok onların içi boş emperyalizm palavralarına da benim karnım tok. i.pyi tecrid etmek üniversitelerde tecrid ediliyorlar zaten diğer alanlarda da edileceklerdir.Eskisine göre palavralarını yiyebilecek insanlar azaldı .
Diğerlerinin de aynı torbaya konulmasına itirazım var sadece onları da aynı torbaya koyarsak hayat boyu aldatılmış olacağız

diğerleri!! ve aynı torbaya koymak..
öncelikle "diğerleri" dediklerimiz kimler!! bunu netleştirmek gerekir.. yani sen bu "diğerleri" tanımına hangilerini katıyorsun.. türkiye solu bütünü anlamında ise yanlış.. yani.. benim bir önceki mesajımı anlamaya bie çabalamamışsın.. üstelik sormadan kendi algını sunuyorsun..

talep etmedin ama ben başlayayım..

ÇÜNKÜ.; idelojik köeknleri ve tarihsel kökenleri aynı.. türkiyesolu bu köklerden kopamadı da ondan.. (suat)
burada türkiye solu genel tanımını kullanmışım.. ama kullanırken hepsini ip ile aynı torbaya koyuyorum anlamı çıkmaz.. ideolojik köken ve tarihsel köken demişim.. örneğin kürt solunu da bu anlamda türkiyesolu olarak ele alabilirim..
türkiyesolu tanımındaki türkiye iki ayaklıdır.. biri.; bir devlet/sistem içindeki sol'u tanımlar.. diğeri.; türk solu olarak bir ulusu tanımlar..

türkiyesolu bu anlamda hangi zemindedir?? bana göre bu noktada kafası karışıktır.. her iki anlamı içeriyor.. ama birinde karar kılamıyor..

türkiyesolu kendine 1923 tkp'si başlangıç alır.. öncelikle tarihsel olarak bu ciddi bir zaaflı duruştur..

tkp kurulduğunda ortada bir türkiye yoktu.. osmanlı vardı.. kurulan bir parti de devlet/sistem anlamında türkiye ismi yerine osmanlı ismini almalıydı.. ayrıca.. osmanlı da tkp öncesinde sol vardı.. yok gibi davranmak da anlamlıdır..
türkiye tanımını almak ve tkp öncesi sol yok gibi kabül etmek bir araya geldiğinde bu partinin aslında ulusal bir parti olduğuna işaret eder.. yani türk ulusunun komünist partisi.. çünkü osmanlı döneminde batı devlete osmanlı derken türkler olarak tanır., resmi değil etnik tanım olarak da türkiye derdi.. kaldı ki.. tkp 1. doğu halkları kurultayına osmanlı devleti içindeki türk-halkı adına ulusal kurtuluşcu olarak katıldı..

buraya virgül koyup devam edeyim..

tkp kurucuları., osmanlı içindeki bir sol zeminden gelmediler.. yani var olan sol hareketlerin içinden gelmediler.. içinde yer almadılar.. hemen hepsi "i.t." hareketi içindeki muhaliflerdendir.. yani bir anlamda osmanlı burjuva muhalefeti içinden çıkmadır ve en önemlisi müslüman-türk olarak vardırlar.. zaten tkp osmanlıdaki diğer etnisiteleri dikkate alan içeren bir proğrama ve örgütlenmeye de uygun değildi..


virgülden sonra devam edersem..

türkiye solu köken olarak kendine tkp'yi başlangıç aldığına göre tarihsel köken zeminleri "i.t." ve türk ulusalcılığıdır.. "i.t." türk ulusalcılığı ise etnisiteden çok devlet ulusculuğu özlüdür..

türk işçi sınıfı türk solu.. bu ve benzeri tanımlar türkiyesolunun 70 li yıllara kadar sorgulamadan benimsediği tanımlardır.. ne ermeni soykırımı ne 1923 zorunlu mümadelesi olaylarını bu anlamda sorgulamamış., tanımlamamıştır.. onlara göre bir türk ulusal kurtulş süreci ve ulus devlet süreci yaşanmaktadır.. 1923 ile başlayan bu süreç., intikaya uğramış çözülmüş., bozulmuştur.. bu anlamda ikinci bir kurtuluş savaşı ile bu süreç demokratik halk devrimi ile tamamlanacaktır..

diğer bir görüş ise burjuva devrimi ağır aksak ielrlemektedir., bize düşen tarihsel misyon zamanı geldiğinde sosyalist devrimdir..
bu duruşa sahip olanlar., tkp devamcıları olan ama artık., "i.t." kökeninden kopmuş., batı marksizmine yönelmiş kesimdir.. bunlar da türk ulusal burjuva devrimini red etmez amabu işi burjuvajiye bırakırlar.. destek olmakla yetinirler ve zamanlarının gelmesini bekler., örgütlenirler..

kısaca.. türkiyesolu., tarihsel kök olarak burjuva ideolojik zemin çıkışlıdır.. elbette kurucularının nerden geldiğine bakarak bunu söylemiyorum.. o zeminleri tamamen terk etmedikleri için söylüyorum.. yine osmanlıda müslüman olmayan sol ile tarihsel bağ kurmadıkları için söylüyorum..

daha sonra., 60'lı yıllarda başlayan TİP hareketi de burjuva sol kökenlidir.. kadro hareketi içinden gelme aydınların marksistleşmesi ama nasyonalist burjuva zeminlerini terk etmemesi ile yaratılmıştır.. o dönemlerde., tkp yabancı., tip yerli-milli sol idi.. tip içinden çıkma gibi görünen ama aslında "i.t."ci kadro hareketinin devamı sayılan MDD hareketi radikal türkiyesolunun asıl başlangıç zeminidir.. bu gerçeklik yok sayılır..
mdd'nin sol kanadını mihri belli., sağ kanadını da doğan avcıoğlu ile temsil edebiliriz..

küresel 66-68 rüzgarı ile birlikte marksist-leninist çizgiyi üzerine giysi olarak geçiren bu kesim.. doğan avcıoğlu formatı ile mihri belli formatı arasında bir tercih yapmadı.. bilincinin bir ayağı devletçi-nasyonalist sağ mdd üzerinde kalırken., gövde olarak., sol mdd üzerinde kaldı.. bu iki çizgi arasında bir fark yoktur.. sol mdd marksist-leninist çizgiyi açık savunurken diğerleri marksizmi-leninizmi red etmezler ama asıl olarak., kemalizmi solun milli ideoloji olarak sunarlar..
68 radikal sol hareketlerine bakın.. bu ikili karakteri görürsünüz..

balık hafızası.... değil.. kodlanmış bilinç işleyişi..
tarih geçmiş ise unutulması gerekilenler unutulur., işe yarayan yanlar unutulmaz..

68-70 arasındaki sol hareketlerin duruşuna ve çizgisine bakmadan günümüze göre "tarih yazılıyor".. o dönemlerde şimdiki "ip" yani aydınlık çizgisi daha proleterci daha keskin idi.. örneğin thko çizgisi şimdiki "ip" çizgisi gibiydi..
ve en önemlisi hepsi mdd'ci olarak aynı torbada idiler.. deniz ile simgelenen thko ilk ayrı duranlardır ama gövde olarak ayrı duruyorlardı.. kemalizm onlar için sol ideoloji idi.. üzerine m-l eklenerek güne göre tamamlayıp., formatladıklarını düşünüyorlardı..

asd(aydınlık sosyalist dergi).. öncesi türk solu dergisi içinden çıkan mihri belli grubudur ama homojen değildi.. ilk ayrılanlar., perinçek grubu oldu.. pda(proleter devrimci aydınlık) olarak yola çıktılar sonra şafak grubu oldular.. partileşerek tiikp(türkiye ihtilalci işçi-köylü partisi) oldular.. mao çizgisini savundular ve oldukça keskindiler..

daha sonra 70 sonunda aslında 71 başı demek doğrudur.. mahir çayan(thkp) grubu "asd'ye açık mektup" bildirgesi ile ayrıldı.. ayrılıklarının ana nedeni silahlı mücadele ve buna uygun örgüt konusudur.. gerisi teferruattır..

sonuç.;
türkiyesolunun radikal kesimleri aslında 1923 tkp'sini simgesel sahiplenirler.. asıl başlangıçları mdd çizgisidir.. ve bu çizgi tkp'ye göre daha devletçi ve nasyonalisttir.. yani millidir.. thkko-thkp bu anlamda mdd çizgisinden örgütsel olarak koptular ama ideolojik olarak kopamadılar.. zaten ömürleri kısa sürdü..

tkp-ml hareketi aslında 68 kuşağı olarak anılacak ise aydınlıkçı çizgi olarak anılmalıdırlar.. darbeden sonra 72 yılında ayrışma yaşanmıştır.. çok doğru bir zeminde itiraz olarak başlamıştır.. sol kemalizm.. ama bu kadardır.. yine de gerek ayrıldıkları zemin gerek ayrılış gerekçeleri çok önemli ve anlamlıdır..

68 sürecinin devamı olarak başlayan 70 li yılların hareketleri geleneklerindeki bu zeminleri sorgulamadan ayıklamadan yola devam ettiler ama ne argümanlarında ne de pratiklerinde.. 68'in sol-devletçi nasyonalist(kemalizm) görülmez.. ama reddi de görülmez.. sağ ve sol kemalizm ile bir şekilde ilişkilenerek yürümüşlerdir.. çünkü dokusal uyum vardır..

aydınlık hareketi bu aşamada maocu keskinliği devam ederken., kemalizmi fazla öne çıkartmadan., milliciliği sol üzerinden işlemeye başlamışlardır.. özellikle çin-sscb çatışmasını sol emperyalizm(sosyal emperyalizm) olarak işlemişler bu anlamda nato'yu bile varşova paktı karşısında ehveni şer kabül etmişlerdir..
bu dönemde türkiyesolu bunlarla iki zeminde ayrışmıştır.. biri.; sscb-çin çatışmasında taraf olma anlamında düşmanlık.. diğeri ise anti-faşist mücadeleyi kgb kışkırtması cıa darbesine zemin sağlama provakasyon olarak görmelerinden ve pratik içinde ihbarcılığa varan işler yapmalarındandır..
aydınlık.; o dönem mhp hariç ap dahil tüm sağ dahil partilerin bir milli cephe kurmasından yana idi.. yani 79 lara gelindiğinde şimdiki çizgilerine yaklaşmışlardı ama türkiye solu bunları çizgisel eleştirmemiş ihbarcı kontra yanlarına yönelmiştir..

aydınlık çizgisini küçük görmemek gerekir.. 70 li yılların ortalarında yükselmeye başlayan td. mücadelesi içinde ciddi operasyonları olmuştur.. örneğin.. halkın yolu ve halkın birliği hareketlerinin üst yönetiminden ve altından insan devşirmişlerdir.. özellikle halkın yolu kurucularını kafalamışlardır..
türkiyesolunu ulusalcılık ve anti emperyalizm zeminlerinde zorlamış sahiplenme gibi formata sokmuşlardır..
kısaca.. ts içindeki bu zaaflı zeminlerin varlığını sağlamışlardır..

12 eylül sonrası çöken türkiyesolu tekrar mdd çizgisine eğilim gösterdiğinde bunların geçmişinmi unutmuş ilişkilenmiştir.. bir çok toplantılara muhatap ve taraf olarak alınmışlardır.. çünkü.. aynı şekilde mdd sağı olan sodep içinde yer alınıyordu..

1984 ile birlikte atağa geçen kürt halk özgürlük mücadelesi bu duruşa turnusol olarak etki yapmıştır ama sonuç vahimdir..

kürt halk özgürlük mücadelesini dikkate almak., ilişkilenmek yerine kompleks de dahil bu ideolojik zeminlerden dolayı karşı olma formatı., 12 eylül sonrasındaki türkiyesolunun mdd'leşme sürecinede katkı olmuştur.. ama fatura kürt özgürlük mücadelesine çıkartılmıştır..

gelinen noktada türkiyesolunun bu kesimleri 60'ların mdd çizgisine düşmüştür.. bazıları daha geriye düşmüştür..

evet.. aynı torbaya koymayalım ama ne yazık ki.. gönüllü ve istekli olarak aynı torbaya girmektedirler.. sen istediğin kadar nayır nolamaz de.. yaşanan budur..
 
Üst